HEAL DSpace

Ανάπτυξη συστήματος ηλεκτρονικής μάθησης-αξιοποίηση βάσης δεδομένων με ιστορικά και πολιτισμικά στοιχεία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Μαϊστρος, Γιάννης el
dc.contributor.author Θάνος, Εμμανουήλ Ι. el
dc.contributor.author Thanos, Emmanouil I. en
dc.date.accessioned 2013-06-14T10:10:34Z
dc.date.available 2013-06-14T10:10:34Z
dc.date.copyright 2013-05-20 -
dc.date.issued 2013-06-14
dc.date.submitted 2013-05-20 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/8234
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12836
dc.description 96 σ. el
dc.description.abstract Σκοπός της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη Συστήματος Ηλεκτρονικής Μάθησης (ΣΗΜ) που αξιοποιεί τεκμηριωμένο υλικό πολιτιστικής βάσης δεδομένων. Η βάση δεδομένων που χρησιμοποιήσαμε είναι αυτή του Μουσείου του Κοργιαλένειου Ιδρύματος της Κεφαλλονιάς, η οποία περιέχει ψηφιοποιημένο υλικό και πληροφορίες για τη σύγχρονη ιστορία του νησιού. Στο πλαίσιο της εργασίας μελετήσαμε τις προδιαγραφές του Σχεδιασμού Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-learning planning) και τις μεθόδους που χρησιμοποιεί για την εξατομίκευση της Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-learning) ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών, ή γενικότερα εκπαιδευομένων. Επεκτείναμε τη βάση δεδομένων του Μουσείου ώστε να καλύψει την εκπαιδευτική χρήση της, αναπτύσσοντας μια καινούργια βάση την οποία και χρησιμοποιεί το σύστημά μας. Το ΣΗΜ σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε με το Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS) Joomla! 2.5 και οι λειτουργίες του διαμορφώθηκαν ως ξεχωριστά αρχεία γλώσσας PHP. Κεντρική λειτουργία του είναι η παραγωγή εκπαιδευτικών διαδρομών από τους εκπαιδευτικούς, με σκοπό την ανάθεσή τους στους μαθητές τους. Οι διαδρομές αυτές αποτελούνται από αντικείμενα μάθησης, τα οποία αντιστοιχούν στα διαφορετικά εκθέματα του μουσείου, με τις εικόνες και τις πληροφορίες που τα συνοδεύουν στη βάση δεδομένων. Κατά τη δημιουργία μιας διαδρομής, ο χρήστης-εκπαιδευτικός μέσα από πλούσιο σύνολο επιλογών καθορίζει τις κατηγορίες αντικειμένων που θα περιέχει η ψηφιακή διαδρομή και τα εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά της, με βάση τις μαθησιακές ανάγκες και προτιμήσεις των μαθητών στους οποίους πρόκειται να την αναθέσει. Το ΣΗΜ επεξεργάζεται τις πληροφορίες αυτές και δημιουργεί δύο αρχεία γλώσσας PDDL, και αυτά εισάγονται στο σχεδιαστή (planner) LPG-td-1.0, ο οποίος και παράγει την τελική διαδρομή. Παράλληλα, το ΣΗΜ προσφέρει και άλλες εκπαιδευτικές λειτουργίες, όπως τη δημιουργία σχετικών διαγωνισμάτων για να απαντηθούν διαδραστικά από τους μαθητές, την αξιολόγηση των στοιχείων της βάσης δεδομένων ως αντικειμένων μάθησης κατά την προετοιμασία του συστήματος και τη γενικότερη παρακολούθηση της πορείας των μαθητών. Απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς και μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά αποτελεί ένα παράδειγμα αξιοποίησης πολιτιστικών βάσεων δεδομένων για εκπαιδευτικούς σκοπούς. el
dc.description.abstract Purpose of this project is the design and implementation of a Learning Management System (LMS) utilizing documented material of a cultural database. The database used is the one of the Museum of the Korgialeneion Foundation of Kefalonia, which contains digitized material and information regarding the modern history of the island. As part of the project, we studied the specifications of e-learning planning and the methods used for the personalization of the e-learning process according to the educational needs of the students. We extended the Museum’s database in order to cover its educational use, developing a new database to be used by our system. The LMS was designed and developed with the Joomla! 2.5 Content Management System and its functions were formed as separate PHP files. Its main function is the creation of learning routes and their assignment to students by the teachers. These routes consist of Learning Objects that correspond to the exhibits of the museum, along with images and information related to them in the database. When creating a route, the teacher-user defines through a variety of options the categories of the learning objects the route is going to contain, as well as its educational features, based on the learning preferences of the students to be assigned this route. The LMS processes this information and produces two PDDL files that are used as the inputs to the LPG-td-1.0 planner, which in turn produces the final route. The LMS also offers other educational functions, such as the creation of tests to be answered by the students, the evaluation of the items of the database as learning objects, at the preparatory phase, and the monitoring of the students’ tasks. It is primarily offered to teachers and students of primary school, but is also an example of utilizing cultural databases for educational purpose. en
dc.description.statementofresponsibility Εμμανουήλ Ι. Θάνος el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Σύστημα ηλεκτρονικής μάθησης el
dc.subject Σχεδιασμός ηλεκτρονικής μάθησης el
dc.subject Σχεδιαστής el
dc.subject Γλώσσα PDDL el
dc.subject Γράφοι σχεδιασμού el
dc.subject Αντικείμενα μάθησης el
dc.subject Εκπαιδευτικές διαδρομές el
dc.subject Πολιτιστικές βάσεις δεδομένων el
dc.subject Learning management system en
dc.subject e-learning planning en
dc.subject Planner en
dc.subject PDDL language en
dc.subject Planning graphs en
dc.subject Learning objects en
dc.subject Learning routes en
dc.subject Cultural databases en
dc.title Ανάπτυξη συστήματος ηλεκτρονικής μάθησης-αξιοποίηση βάσης δεδομένων με ιστορικά και πολιτισμικά στοιχεία el
dc.title.alternative Learning management system design-cultural database utilization en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-04-29 -
dc.date.modified 2013-05-20 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Μαρκαντωνάτου, Στέλλα el
dc.contributor.advisorcommitteemember Κοντογιάννης, Κώστας el
dc.contributor.committeemember Μαΐστρος, Γιάννης el
dc.contributor.committeemember Μαρκαντωνάτου, Στέλλα el
dc.contributor.committeemember Κοντογιάννης, Κώστας el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών. Εργαστήριο Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας. el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-06-14 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-06-14 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής