Σκοπός της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη Συστήματος Ηλεκτρονικής Μάθησης (ΣΗΜ) που αξιοποιεί τεκμηριωμένο υλικό πολιτιστικής βάσης δεδομένων. Η βάση δεδομένων που χρησιμοποιήσαμε είναι αυτή του Μουσείου του Κοργιαλένειου Ιδρύματος της Κεφαλλονιάς, η οποία περιέχει ψηφιοποιημένο υλικό και πληροφορίες για τη σύγχρονη ιστορία του νησιού.
Στο πλαίσιο της εργασίας μελετήσαμε τις προδιαγραφές του Σχεδιασμού Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-learning planning) και τις μεθόδους που χρησιμοποιεί για την εξατομίκευση της Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-learning) ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών, ή γενικότερα εκπαιδευομένων. Επεκτείναμε τη βάση δεδομένων του Μουσείου ώστε να καλύψει την εκπαιδευτική χρήση της, αναπτύσσοντας μια καινούργια βάση την οποία και χρησιμοποιεί το σύστημά μας.
Το ΣΗΜ σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε με το Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS) Joomla! 2.5 και οι λειτουργίες του διαμορφώθηκαν ως ξεχωριστά αρχεία γλώσσας PHP. Κεντρική λειτουργία του είναι η παραγωγή εκπαιδευτικών διαδρομών από τους εκπαιδευτικούς, με σκοπό την ανάθεσή τους στους μαθητές τους. Οι διαδρομές αυτές αποτελούνται από αντικείμενα μάθησης, τα οποία αντιστοιχούν στα διαφορετικά εκθέματα του μουσείου, με τις εικόνες και τις πληροφορίες που τα συνοδεύουν στη βάση δεδομένων.
Κατά τη δημιουργία μιας διαδρομής, ο χρήστης-εκπαιδευτικός μέσα από πλούσιο σύνολο επιλογών καθορίζει τις κατηγορίες αντικειμένων που θα περιέχει η ψηφιακή διαδρομή και τα εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά της, με βάση τις μαθησιακές ανάγκες και προτιμήσεις των μαθητών στους οποίους πρόκειται να την αναθέσει. Το ΣΗΜ επεξεργάζεται τις πληροφορίες αυτές και δημιουργεί δύο αρχεία γλώσσας PDDL, και αυτά εισάγονται στο σχεδιαστή (planner) LPG-td-1.0, ο οποίος και παράγει την τελική διαδρομή.
Παράλληλα, το ΣΗΜ προσφέρει και άλλες εκπαιδευτικές λειτουργίες, όπως τη δημιουργία σχετικών διαγωνισμάτων για να απαντηθούν διαδραστικά από τους μαθητές, την αξιολόγηση των στοιχείων της βάσης δεδομένων ως αντικειμένων μάθησης κατά την προετοιμασία του συστήματος και τη γενικότερη παρακολούθηση της πορείας των μαθητών. Απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς και μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά αποτελεί ένα παράδειγμα αξιοποίησης πολιτιστικών βάσεων δεδομένων για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Purpose of this project is the design and implementation of a Learning Management System (LMS) utilizing documented material of a cultural database. The database used is the one of the Museum of the Korgialeneion Foundation of Kefalonia, which contains digitized material and information regarding the modern history of the island.
As part of the project, we studied the specifications of e-learning planning and the methods used for the personalization of the e-learning process according to the educational needs of the students. We extended the Museum’s database in order to cover its educational use, developing a new database to be used by our system.
The LMS was designed and developed with the Joomla! 2.5 Content Management System and its functions were formed as separate PHP files. Its main function is the creation of learning routes and their assignment to students by the teachers. These routes consist of Learning Objects that correspond to the exhibits of the museum, along with images and information related to them in the database.
When creating a route, the teacher-user defines through a variety of options the categories of the learning objects the route is going to contain, as well as its educational features, based on the learning preferences of the students to be assigned this route. The LMS processes this information and produces two PDDL files that are used as the inputs to the LPG-td-1.0 planner, which in turn produces the final route.
The LMS also offers other educational functions, such as the creation of tests to be answered by the students, the evaluation of the items of the database as learning objects, at the preparatory phase, and the monitoring of the students’ tasks. It is primarily offered to teachers and students of primary school, but is also an example of utilizing cultural databases for educational purpose.