Η ασφάλεια των πλοίων στη θάλασσα αποτελούσε ανέκαθεν , και θα συνεχίσει να αποτελεί , ένα από τα σημαντικότερα μελήματα όλων όσων ασχολούνται με τη ναυτιλία . Το ενδιαφέρον πολλαπλασιάζεται στην περίπτωση που το φορτίο που μεταφέρεται είναι πετρέλαιο , όπου ένα ενδεχόμενο ατύχημα μπορεί να προκαλέσει τεράστια οικολογική καταστροφή.
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στο πρόβλημα των ναυτικών ατυχημάτων σε δεξαμενόπλοια . Οι συνέπειες από ατυχήματα σε τέτοιου είδους πλοία είναι πολύ σημαντικές. Για την εξέταση των εν λόγω ατυχημάτων χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από τη βάση δεδομένων CTX Casualty Database . Η πρόσβαση στη βάση μέσω του διαδικτύου είναι ελεύθερη για το κοινό. Εξετάστηκαν συνολικά 822 περιπτώσεις ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται δεξαμενόπλοια , για τα έτη από το 1980 έως και το 2009.
Σκοπός της εργασίας είναι η ανάδειξη της σημασίας και του ρόλου των αιτιών που οδήγησαν στα ατυχήματα αλλά και η παρουσίαση των συνε- πειών από αυτά . Προς την κατεύθυνση αυτή , πραγματοποιήθηκε στα- τιστική ανάλυση στα δεδομένα που είχαμε στη διάθεσή μας. Επιπλέον , υπολογίστηκαν διάφορες συχνότητες - πιθανότητες , πραγματοποιήθηκαν στατιστικά τεστ καθώς και αναλύσεις στατιστικής σημαντικότητας.
Τέλος , η διπλωματική εργασία ολοκληρώνεται με μια σειρά από συμ- περάσματα και διαπιστώσεις που εξήχθησαν στην πορεία .
Ship safety is concerned as one of the most significant issues among those who are involved in shipping . The interest increases when the type of the ship is a tanker . In tanker ships , a possible casualty may cause a huge ecological disaster .
The following diploma thesis has focused on the problem of naval casualties in tankers . The consequences may be of major importance . The CTX Casualty Database was used in order to analyze the data of the accidents . The particular database can be freely accessed via internet . As a result , eight hundred and twenty two (822) casualty cases in which tankers are involved have been examined from 1980 to 2009 .
The main aim of the thesis is to highlight the reasons and the consequences of the casualties . A statistical analysis took place in order for this aim to be achieved . Frequencies and possibilities were calculated . Furthermore , statistical tests and analyses of statistical significance were used .
Finally , this diploma thesis is concluded with some findings and insights from the aforementioned tasks .