Στο πρώτο κομμάτι της εργασίας παρουσιάζεται το θεωρητικό υπόβαθρο της λειτουργίας ντήζελ εμβολοφόρων κινητήρων και του συστήματος έγχυσης του καυσίμου.Στο πειραματικό μέρος με βάση μετρήσεις που ελήφθησαν από ένα ναυτικό κινητήρα και ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη σε νησία προέκυψαν δεδομένα για τις λειτουργικές παραμέτρους έκαστης μηχανής και για το ρυθμό έκλυσης θερμότητας.Από την ανάλυση του ρυθμού έκλυσης θερμότητας σε συνδυασμό με τη μελέτη των λειτουργικών παραμέτρων έγινε προσπάθεια προσδιορισμού της κατάστασης των εγχυτήρων.
The first part of the thesis comprises the theoretical background of the diesel engine's function and the description of its respective injection system.From the accumulated measurements from a marine engine and electricity generators on islands data was acquired regarding the fundamental parameters of each engine's function as well as the heat release rate.From the analysis of the heat release rate we tried to estimate the condition of the diesel injectors.