Η εργασία διαπραγματεύεται τα αρχιτεκτονικά κατάλοιπα που απαντώνται στην ελληνική ύπαιθρο. Στόχος της είναι να αναδειχτεί η αξία τους και να αναζητηθούν πρακτικές για την ενίσχυση του ρόλου τους, τόσο στην ανάπτυξη δεσμών με το παρελθόν και με τον τόπο, όσο και στην σύγχρονη δημιουργία.
Αρχικά αποσαφηνίζεται ο όρος αρχιτεκτονικά κατάλοιπα. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στα χαρακτηριστικά της υπαίθρου στην οποία ανήκουν τα κατάλοιπα αυτά. Στις κύριες ενότητες τίθεται το ζήτημα της αναγνώρισης και ιεράρχησης της αξίας τους. Κατόπιν εξετάζεται η ανάδειξη και η διαχείριση τους στα πλαίσια ενός ευρύτερου σχεδιασμού στο δεδομένο τόπο.
Πηγή άντλησης των παραδειγμάτων που αναδεικνύουν τα θιγόμενα ζητήματα στις βασικές ενότητες, είναι η ύπαιθρος χώρα της Κορινθίας. Οι παρατηρήσεις και διαπιστώσεις βασίζονται σε προσωπικά βιώματα.
Κύριες πηγές στη διαμόρφωση του θέματος υπήρξαν το βιβλίο του David Lowenthal «The past is a foreign country» και το έργο του Αλόις Ριγκλ «Ουσία και γένεση της μοντέρνας λατρείας των μνημείων» (Έννοιες της τέχνης τον 20ο αιώνα, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας, 2006, σελ. 25-96).
This paper deals with the architectural remains found in the Greek countryside. Its aim is to highlight the value and explore practices to enhance their role in both the development of links with the past and the place, and in contemporary creation.
Firstly, the term 'architectural remains' is clarified. The characteristics of the countryside in which these remnants belong are introduced next.
The main sections deal with the identification and prioritization of their value and their promotion and management in a wider context.
The countryside of Corinthia is the source of examples that highlight the issues raised. The observations and conclusions are based on personal experiences.
Main sources in shaping the topic have been the book of David Lowenthal 'The past is a foreign country' and the work of Alois Riegl 'Essence and origin of the modern cult of monuments' (concepts of art in the 20th century, Athens School of Fine Arts, 2006, pp. 25-96).