HEAL DSpace

Η εκπαίδευση των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο ΕΜΠ: Αποτύπωση της κατανομής και των επιλογών ως προς το φύλο

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Γιόβα, Διδώ el
dc.contributor.author Κωστάμη, Παναγιώτα Ν. el
dc.contributor.author Kostami, Panagiota N. en
dc.date.accessioned 2013-08-30T07:38:28Z
dc.date.available 2013-08-30T07:38:28Z
dc.date.copyright 2013-07-15 -
dc.date.issued 2013-08-30
dc.date.submitted 2013-07-15 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/8529
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13508
dc.description 80 σ. el
dc.description.abstract Η περιορισμένη συμμετοχή των γυναικών στους τεχνολογικούς τομείς, η οποία οδηγεί σε έλλειψη εργατικού δυναμικού, απασχολεί ολοένα και περισσότερο τα κράτη καθώς η αξία και χρησιμότητα σχετικών επαγγελμάτων, όπως αυτό του μηχανικού, για την εξέλιξη και ευημερία των σύγχρονων κοινωνιών έχει ευρέως αναγνωριστεί. Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ποσοτικοποίηση της συμμετοχής των γυναικών της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ τα τελευταία χρόνια, η καταγραφή της απόδοσής τους αλλά και η ανάλυση των παραγόντων που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή των σπουδών τους. Επίσης γίνεται μια προσπάθεια διερεύνησης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν στη διάρκεια της φοίτησής τους καθώς και των μελλοντικών επαγγελματικών στόχων τους. Η επίτευξη του σκοπού αυτού πραγματοποιήθηκε σε δύο άξονες. Στον πρώτο συλλέχθηκαν ποσοτικά δεδομένα για τους φοιτητές και το προσωπικό της Σχολής από τα αρχεία της γραμματείας της Σχολής. Στον δεύτερο άξονα σχεδιάστηκε ειδικό ερωτηματολόγιο με σκοπό την ανάδειξη ποιοτικών χαρακτηριστικών των φοιτητών. Το ερωτηματολόγιο αυτό στάλθηκε στους φοιτητές και οι απαντήσεις τους επεξεργάστηκαν στατιστικά. Η έρευνα αυτή έδειξε ότι τα τελευταία χρόνια το 20%, κατά μέσο όρο, των φοιτητών της ΣΗΜΜΥ είναι γυναίκες ενώ στον ακαδημαϊκό τομέα τα πράγματα είναι αρκετά απογοητευτικά καθώς η συμμετοχή τους σε μέλη ΔΕΠ φθάνει το 10%. Προέκυψε επίσης πως οι γυναίκες οι οποίες τελικά αποφασίζουν να σπουδάσουν Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και πετυχαίνουν την είσοδό τους στη Σχολή δεν υστερούν σε κανένα τομέα σε σχέση με τους άνδρες συμφοιτητές τους. Ως εκ τούτου η υποεκπροσώπησή τους στους κλάδους των μηχανικών μπορεί να εξηγηθεί μόνο από το γεγονός πως εξαρχής δύσκολα επιλέγουν να ασχοληθούν με συναφή επαγγέλματα πιστεύοντας πως δεν τους ταιριάζουν. Η μελέτη αυτή θεωρήθηκε χρήσιμη καθώς η υποεκπροσώπηση των γυναικών στους τομείς της επιστήμης και της τεχολογίας απασχολεί ιδιαίτερα τις οικονομίες των χωρών παγκόσμια. Τέλος, η λήψη μέτρων για την ενθάρρυνση της πρόσληψης και της ενσωμάτωσης γυναικών μηχανικών στο δυναμικό πανεπιστημίων και εταιρειών κρίνεται απαραίτητη καθώς τα οφέλη είναι ποικίλα. el
dc.description.abstract The low levels of women participation in technical fields, which leads to shortage of workers in this scientific area, is a persistent problem since the importance of engineering and technology to modern society for wealth creation and maintaining standards of living has long been recognized. This thesis aims at quantifying the representation of women in the School of Electrical and Computer Engineering (ECE) of NTUA, investigating their performance, their incentives to choose the specific school along with the difficulties they encountered during their studies and their future goals. The present study progressed in two levels. The first one includes collecting quantitative data concerning students and staff in the School of Electrical and Computer Engineering from the Secretariat. The second one consists of a questionnaire designed in order to reveal qualitative characteristics of the students. The questionnaire was sent to all students and the answers were statistically analysed. This study revealed that on average 20% of students and only 10% of the academic staff in the ECE School are women. It also showed that women who eventually decide to study electrical engineering and succeed in entering the specific school perform equally to their male counterparts. Therefore, their under-representation in the fields of engineering can only be explained by the fact that they tend not to choose such vocations believing that they are not well suited for them. This thesis is considered valuable since the under-representation of women in science and technology is of particular concern worldwide. Last, measures to encourage the recruitment and integration of women engineers in academia and industry are necessary since various benefits stem from equal representation of women and men. en
dc.description.statementofresponsibility Παναγιώτα Ν. Κωστάμη el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Επιστήμη el
dc.subject Τεχνολογία el
dc.subject Φύλο el
dc.subject Υποεκπροσώπηση el
dc.subject Διαρροή el
dc.subject Science en
dc.subject Technology en
dc.subject Gender en
dc.subject Under-representation en
dc.subject Drop out rate en
dc.title Η εκπαίδευση των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο ΕΜΠ: Αποτύπωση της κατανομής και των επιλογών ως προς το φύλο el
dc.title.alternative The training of the NTUA Electrical and Computer Engineering students: Mapping the distribution and options in relation to gender en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-07-15 -
dc.date.modified 2013-07-15 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Χιτζανίδης, Κυριάκος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Πολιτόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Γιόβα, Διδώ el
dc.contributor.committeemember Χιτζανίδης, Κυριάκος el
dc.contributor.committeemember Πολιτόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-08-30 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-08-30 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής