Η διπλωματική αυτή έχει αφορμή τη μοναδικότητα και τον πλούτο της Πελοποννήσου ,φυσικό και πολιτισμικό, και το πώς αυτός ξεδιπλώνεται κατά μήκος του σιδηροδρομικού της δικτύου. Προτείνουμε έναν τρόπο αξιοποίησης του δικτύου αυτού, που είναι σε αναστολή από το 2011, ο οποίος επικοινωνεί στον επισκέπτη την εμπειρία του ταξιδιού με το τρένο της Πελοποννήσου, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως μουσείο ή ίχνος της ιστορίας του ως τώρα. Αρθρώνεται ως μια διαδρομή με μια αφετηρία και τη μετάβαση με εκδρομικό τρένο σε ένα σημείο ιδιαίτερης σημασίας για την ιστορία του δικτύου, όπου βρίσκεται το βασικότερο μέρος της επέμβασης.
Ως αφετηρία επιλέγεται ο σιδηροδρομικός σταθμός των Μύλων Αργολίδας, του οποίου τα κτίρια, κατασκευασμένα από το 1887- 1910, αποδίδουν ακόμα τη χαρακτηριστική ατμόσφαιρα της εποχής τους. Έχοντας δει το εισαγωγικό κομμάτι της έκθεσης ο επισκέπτης επιβιβάζεται στο μουσειακό συρμό και διανύει μια τριαντάλεπτη ανοδική διαδρομή μέσα από 4 τοπιακές ενότητες, από τον παραθαλάσσιο σταθμό των Μύλων ως το Σύρτη Αναστροφής του Αχλαδόκαμπου που βρίσκεται σε υψόμετρο 394μ.
Στο σημείο αυτό τοποθετούνται οι δυο κύριες ενότητες της έκθεσης (Κίνηση Ατμού – Κίνηση Diesel), εκατέρωθεν της Γέφυρας του Αχλαδόκαμπου που είναι η μεγαλύτερη του δικτύου. Μέσα από την υπαίθρια διαδρομή με τα πόδια, ο επισκέπτης περνά από διάφορες σχέσεις με τα τρένα-εκθέματα και από διαφορετικές καταστάσεις- σχέσεις με το τοπίο. Αφού διασχίσει τις δυο ενότητες και τη γέφυρα, καταλήγει σε ένα σημείο παύσης που συμβολίζει την παρούσα κατάσταση του σιδηροδρόμου Πελοποννήσου και στη συνέχεια συναντά το τρένο της επιστροφής πεζός ή μέσα από μια ποδηλατική βόλτα στις ράγες.
This dissertation is inspired by the natural and cultural richness of the Peloponnese, and how it unfolds along its rail network. We propose a way to reclaim this network, which has been suspended since 2011, in order to communicate to the visitor the experience of travelling by train in the Peloponnese, while creating a museum that preserves its history so far. The proposal consists of a route with a starting point and a journey by train to a point of great importance for the history of the network, where the main part of the intervention is located.
The journey starts from the railway station of Mili, in Argolida, where the buildings, constructed from 1887 - 1910, still give a vivid impression of the typical atmosphere of their era. After seeing the introductory part of the exhibition, the visitor embarks on a thirty-minute journey with the museum train, crossing four areas of different landscape qualities from the coastal station of Mili to the railway bridge of Achladokampos, the largest of the network, situated at an altitude of 394m.
At this point, the visitor walks through the two main sections of the exhibition (Steam Motion – Diesel Motion) and experiences various situations and relations with the exhibits and the surrounding landscape. After crossing the two sections and the bridge, the visitor reaches a breaking point that symbolizes the current state of the railroad of the Peloponnese and, finally, he returns to the museum train on foot or through a railbike promenade.