Το θέμα της παρούσας διπλωματικής είναι ο σχεδιασμός ενός σχολείου στην πόλη της Χίου. Τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι πολλά. Πώς θα είναι ένα καινούργιο σχολείο σε μία επαρχιακή πόλη, πού ακριβώς θα τοποθετηθεί, τι είδους σχολείο θα είναι, τι μορφή θα έχει; Πριν από όλα αυτά όμως, υπάρχει ένα ερώτημα που είναι και το σημαντικότερο. Τι εννοούμε όταν λέμε Σχολειο; Ένα ακόμα εκπαιδευτικό ίδρυμα περιτριγυρισμένο από τοίχους και κάγκελα, που ανοίγει το πρωί και κλείνει το μεσημέρι; Γιατί όχι ένα ανοικτό σχολείο; Ανοικτό όχι μονό στους τοίχους αλλά και στις ιδέες του. Ένα σχολείο που δε μένει μόνο στη στείρα εκπαιδευτική του δραστηριότητα αλλά γίνεται ο πυρήνας, η καρδιά της γειτονιάς, συνομιλεί μαζί της, την επηρεάζει αλλά ταυτόχρονα επηρεάζεται. Γίνεται ο ελεύθερος χώρος που της λείπει, η πλατεία που δεν υπάρχει, το πάρκο που δε λειτουργεί, η βιβλιοθήκη, η αίθουσα εκδηλώσεων που δεν έχει χώρο να στεγαστεί, το σημείο συνάντησης των κατοίκων. Με λίγα λόγια το ζωτικότερο κομμάτι ολόκληρης της γειτονιάς. Με γνώμονα όλες αυτές τις σκέψεις ξεκίνησε ένα ταξίδι, λοιπόν, που στόχο είχε τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου και της λειτουργίας του σχολείου μέσα στην πόλη του σήμερα.
The subject of this thesis is the design of a new secondary school at Chios town. The questions that concerned this project are many. How would be a new school in a provincial city? Where it would be located? How it would be like? Therefore, before all these, the main and most important question is what exactly we mean by the term SCHOOL. Another one educational institution surrounded by high walls and railings? A school that opens at the morning and closes at midday? Why not an open school? Open not only concerning his walls but mainly concerning his objectives and ideas. A school that is not limited only in his educational role but becomes the core, the heart of the neighborhood, it communes with it, it affect it but at the same time it is be affected by the neighborhood too. In this case, the school becomes the public space that is missing, the square that does not exist, the park that does not function properly, the library, the conference center which are not built yet, the place where the whole neighborhood can be meted up. In other words, the school becomes the most vital part of the neighborhood. So, taking cognizance of all those thoughts, through this thesis, it was started an attempt in order to redefine the roll and the function of the school nowadays.