Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει σε ζητήματα που αφορούν τις ανάγκες ενός προγράμματος φοιτητικής στέγασης και της μετάφρασής τους στο χώρο. Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται ένα δίκτυο 4 κτιρίων στην περιοχή του κεντρικού Πειραιά, στον άξονα που συνδέει το Πανεπιστήμιο Πειραιά με το σταθμό του Ηλεκτρικού (ΗΣΑΠ). Το θέμα της ένταξης του κτιρίου στην πόλη, καθώς και των κατοίκων-φοιτητών στη γειτονιά, αποτελεί βασική πρόθεση και παράμετροι όπως η ενοποίηση των ακαλύπτων, οι συνδέσεις και οι μεταβάσεις, τα δημόσια περάσματα και οι ελεύθεροι χώροι –τα δώματα και οι αυλές, αποτελούν βασικές αρχές οργάνωσης και σχεδιασμού. Εκτός από τις μονάδες κατοίκισης των φοιτητών (ιδιωτικοί χώροι), προτείνονται και κοινόχρηστες χρήσεις (εστιατόριο, βιβλιοθήκη, κυλικείο-καφέ, γυμναστήριο, αίθουσα Η/Υ) που απευθύνονται όχι μόνο στους φοιτητές, αλλά και στους κατοίκους της περιοχής, συμβάλλοντας έτσι στην οργανική συσχέτιση των κατοικιών και των αστικών λειτουργιών και, συνεπώς, στην αλληλεπίδραση των μόνιμων κατοίκων με τους φοιτητές. Τα κτίρια ακολουθούν όλα την ίδια κατασκευαστική λογική, με το καθένα να αποτελείται από δύο διακριτά μέρη, το συμπαγές (μπετονένιο τμήμα) και το ελαφρύ (μεταλλική κατασκευή), μέσα από την οποία προκύπτει ένα κοινό αρχιτεκτονικό λεξιλόγιο, που αφορά τη μορφή και τα υλικά, συγκροτώντας τελικά ένα ενιαίο και διακριτό σύνολο μέσα στην πόλη.
This diploma project focuses on issues, concerning the needs of a student housing program and its adjustment in space. More specifically, a network of 4 buildings in the centre of Piraeus is proposed, the shaft connecting the University of Piraeus to the Metro station. The issue of integration of the building in the city, as well as residents’ and students’ integration in the neighborhood, is a basic intent and parameters such as the unification of interior courts, connections and transitions, public passages and open spaces- roofs and courtyards, are basic principles of organization and planning. Besides the dwelling units of students (private rooms), public uses are proposed (restaurant, library, canteen-cafe, fitness room, pc laboratory) and are not only addressed to students but also to the residents of the area, thus contributing to the organic relationship of housing and urban functions and ,therefore, to the interaction of residents with students. The buildings all follow the same construction modulus, each consisting of two distinct parts, the compact (concrete section) and the light (steel construction), through which a common architectural vocabulary of the form and materials derives and, eventually composing a single discrete set in the city.