Στην παρούσα διπλωματική εργασία προτείνεται μία αναλυτική μεθοδολογία για τον προσδιορισμό
της εντατικής κατάστασης χαλύβδινου αγωγού με καμπυλότητα σε κοντινή απόσταση από ενεργό
τεκτονικό ρήγμα. Κατά το σχεδιασμό ενός αγωγού, απαιτείται να ληφθεί υπόψη μία πιθανή μετακίνηση ρήγματος με
βάση τη γεωλογική έρευνα της περιοχής ώστε να προβλεφθούν οι αναπτυσσόμενες
παραμορφώσεις, και εάν δεν είναι αποδεκτές να διαστασιολογηθεί ξανά ο αγωγός.
Σχετικά πρόσφατα αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον για την ανάπτυξη ρεαλιστικών
αναλυτικών μεθόδων ώστε να ελέγχεται η αξιοπιστία της χρήσης λογισμικού αριθμητικών
αναλύσεων και των αποτελεσμάτων του, να διευκολύνεται η παραμετρική ανάλυση του
προβλήματος, να παρακάμπτονται οι αριθμητικές μέθοδοι για τα πολύ απλά προβλήματα και να
επιταχύνεται γενικότερα ο σχεδιασμός.
Η μέθοδος προγραμματισμένη σε λογιστικό φύλλο Excel βρίσκεται στη σελίδα: users.ntua.gr/gbouck
A new analytical methodology is proposed for the strain estimation of buried, steel, curved pipelines
crossing active faults. While designing a pipeline strain estimation due to a fault movement is required, as defined in the
relevant geological survey of the site. When these strains are excessive, the pipeline has to be
designed accordingly to maintain the resulting strains within the limits imposed by the regulations.
Interest for development of realistic analytical methods has
revived, that can evaluate the results of numerical methods, expedite the parametric investigation of the problem,
avoid numerical methods for simple cases and generally accelerate the design process.
The method programmed in Excel worksheet can be found in: users.ntua.gr/gbouck