Στο πλαίσιο αυτής της διπλωματικής εργασίας, υποστηρίζεται η πρόταση δημιουργίας ενός μουσείου ενάλιων αρχαιοτήτων και ενός καταδυτικού κέντρου στην περιοχή των Βορείων Σποράδων και συγκεκριμένα στην άκρη του κάβου, στη Στενή Βάλα Αλοννήσου, σε ιδανικό φυσικό όρμο προστατευόμενο από όλους τους καιρούς. Ύστερα από αναλυτική έρευνα πιθανών θέσεων ανάπτυξης του μουσείου, επιλέγεται η Αλόννησος , καθώς ο βυθός της κρύβει μεγάλο αρχαιολογικό πλούτο. Εξαιτίας της σημαντικής της θέσης στο Αιγαίο αποτελούσε ναυτικό σταυροδρόμι,, με αποτέλεσμα στο βυθό της να υπάρχει πληθώρα ανεκμετάλλευτων σπάνιων ενάλιων ευρυμάτων που προσελκύουν δύτες από όλο τον κόσμο. Ο δομημένος χώρος της επέμβασης που αρθρώνεται τόσο στο όριο μεταξύ βουνού και θάλασσας, όσο και τμηματικά μέσα στη θάλασσα, προκύπτει από την αφαίρεση τμήματος του φυσικού βράχου και την τοποθέτηση της κτιριακής μάζας πάνω στο σημείο αφαίρεσης. Μάλιστα, σε κάποια σημεία το κτίριο βρίσκεται εξ’ολοκλήρου κάτω από το έδαφος, δημιουργώντας υπόσκαφους χώρους σηματοδοτημένους με τη μορφή μπούκων και σχισμών, επιτρέποντας την κίνηση πάνω από τους χώρους του μουσείου, μη αλλοιώνοντας το φυσικό ανάγλυφο. Τα υπόλοιπα τμήματα του μουσείου διαμορφώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να εναρμονίζονται με το έδαφος, τονίζοντας τις γραμμές του τοπίου και αποτελώντας μια φυσική κατάληξη στο όριο βράχος-κτίριο-θάλασσα.
The subject of this diploma project concerns the creation of a museum with underwater antiquites and a diving center in Alonissos, an island that belongs to the complex of Sporades Islands. Especially, the center is located in Steni Vala, a natural bay protected from all weathers. After extensive research of the potential growth of the museum, Alonissos is selected, cause the sea area of the island has many sites with rare underwater antiquites with marine archaeological interest, due to its geographic position at crossroads of maritime trade routes of antiquity. The structure, articulated to the boundary between sea and mountain and partially in the water, results from the removal of part of the natural rock and placement of building mass on the point of abstraction. In some places the building is entirely underground, allowing movement over the entire museum , not altering the natural terrain . The remaining sections of the museum are formed in such a way as to harmonize with the area, highlighting the lines of the landscape and making it a natural conclusion to the limit rock- building - sea.