Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη σύμμικτης οδικής γέφυρας με κατάστρωμα από ωπλισμένο σκυρόδεμα. Το μήκος ανοίγματος της γέφυρας είναι L=60 m και το πλάτος καταστρώματος b=11 m.
Συγκεκριμένα, πραγματοποιείται συγκριτική ανάλυση μιας γέφυρας σε δοκούς μορφής Ι και μίας δικτυωτής γέφυρας με σκοπό την εύρεση της βέλτιστης λύσης ως προς τη λειτουργικότητα και την ευκολία μελέτης και κατασκευής. Οι απαραίτητοι έλεγχοι του φορέα γίνονται σύμφωνα με τις διατάξεις που ορίζουν οι Ευρωκώδικες.
Προκειμένου να αναλυθεί στον H/Y το μοντέλο του φορέα γίνεται χρήση του λογισμικού Sofistik, στο οποίο οι δοκοί, οι διαδοκίδες και το κατάστρωμα προσομοιώνονται με στοιχεία εσχάρας δοκού ενώ τα στοιχεία στήριξης με ελατήρια. Με τη βοήθεια του προγράμματος επίσης γίνονται όλες οι απαραίτητες στατικές και δυναμικές φορτίσεις από τις οποίες εξάγονται τα μεγέθη καταπόνησης του φορέα.
Στην εισαγωγή γίνεται σύντομη περιγραφή της λειτουργίας των σύμμικτων γεφυρών και ακολούθως δίδονται όλες οι απαραίτητες διατάξεις των Ευρωκωδίκων. Στα επόμενα κεφάλαια γίνεται η εφαρμογή των διατάξεων σε κάθε σύστημα που εξετάζεται. Στο τελευταίο κεφάλαιο παρατίθενται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την σύγκριση των αποτελεσμάτων των δύο γεφυρών.
The purpose of this diploma thesis is the study of a composite road bridge with reinforced concrete deck. The length of the bridge is L=60 m and the width of deck is b=11 m.
Specifically, the subject of the project is the comparative analysis of a bridge with beams and a truss composite bridge and aims to find the optimal solution considering the functionality, and the easement of construction. The necessary controls of bridge are carried out accordingly to the provisions determined by Eurocodes.
In order to analyse the model of bridge in computer, the use of package Sofistik was necessary. The beams and deck are simulated as beam elements, while supports are simulated as elastic links. In addition, with the help of this program, all the necessary static and dynamic loads accordingly to which the results of stress of the bridge are exported, are input.
In the introduction the function of composite bridges are described summarily and all the used provisions of Eurocodes are given. In the next chapters, the appliance of provisions in each structural system which is examined is performed. The last chapter considers the inferences that turned out by the comparative analysis of the results of two supporting systems of bridges.