Σκόπος της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι να εντοπιστούν πιθανές σχέσεις μεταξύ των κύριων χαρακτηριστικών των εξεταζόμενων δεξαμενοπλοίων και να αναπτυχθούν εμπειρικοί τύποι για την προκαταρκτική εκτίμηση κύριων χαρακτηριστικών νέων σχεδιάσεων.
Αρχικά έγινε η συλλογή των δεδομένων, και εφόσον πρόκειται για μια στατιστική μελέτη όσο περισσότερα δεδομένα διαθέτουμε, τόσο πιο αξιόπιστα θα είναι τα αποτελέσματά μας. Προς αυτόν τον σκοπό, συγκεντρώθηκαν και αναλύθηκαν δεδομένα περίπου 2250 πλοίων από την βάση δεδομένων του World Shipping Encyclopedia version 12.01 / IHS Fairplay Eds, μεταξύ των οποίων 1750 Crude Oil Tankers, 450 Product Tankers και 50 Shuttle Tankers. Εκτός από αυτά, το εργαστήριο Μελέτης Πλοίου της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετοβίου Πολυτεχνείου (ΣΝΜΜ / ΕΜΠ) διαθέτει στοιχεία και σχέδια ενός αριθμού πλοίων τύπου Crude Oil και Product Tankers, από τα οποία καταφέραμε να συγκεντρώσουμε δεδόμενα από 350 Crude Oil και 180 Product Tankers.
Στην συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ένας έλεγχος των δεδομένων από το World Shipping Encyclopedia version 12.01 / IHS Fairplay Eds προκειμένου να διερευνηθεί κατά πόσο είναι αξιόπιστα, διότι το «πέρασμά» τους σε υπολογιστή είναι μια διαδικασία εκτεθημένη σε πολλά σφάλματα λόγω της ανθρώπινης επέμβασης. Με αυτόν τον τρόπο, αποκλείστηκαν τα στοιχεία τα οποία παρουσιάζανε μη λογικές πληροφορίες, όπως αναφέρεται αναλυτικά στις επόμενες παραγράφους.
Κατόπιν, εφαρμόστηκαν στα υπολειπόμενα δεδομένα των πλοίων στατιστικές αναλύσεις έστι ώστε να βρεθούν οι εμπειρικοί τύποι για την προκαταρκτική εκτίμηση στοιχείων νέων σχεδιάσεων. Πιο συγκεκριμένα, βρέθηκαν σχέσεις για εκτιμήσεις κυρίων διαστάσεων, βαρών και όγκων. Το παραπάνω εφαρμόστηκε ξεχωριστά για κάθε υπό-ομάδα, δηλαδή Crude Oil, Product και Shuttle Tankers.
The subject of this thesis concerns the Statistical Analysis of technical data of
Merchant Vessels, especially Crude Oil Tankers and Oil Product Carriers in order to
identify internal relationship between them and develop empirical formulas for the
preliminary estimation of technical details of new designs based on their main
particulars.
The first step of this study was the collection of data; as it is well known, the
more data we have, the more reliable the results will be. To this end, approximately
2250 tankers have been collected from the database of the World Shipping
Encyclopedia version 12.01 / IHS Fairplay Eds, specifically, 1750 Crude Oil Tankers,
450 Product Tankers 50 Shuttle Tankers. Apart from the above vessels, other 350
Crude Oil and 180 Product Tankers have been collected from the laboratory of Ship
Design of the School of Naval Architecture and Marine Engineering ( National
Technical University of Athens).
Then, the data from World Shipping Encyclopedia version 12.01 / IHS
Fairplay Eds, have been checked so that we could have some information about their
reliability because there is always a probability that a mistake has occurred during the
procedure of collecting data from ships. Therefore, vessels that presented any illogical
or inconsistent data have been excluded from the list.
Finally, statistical analysis have been applied to the remaining vessels in order
to find empirical formulas for the preliminary estimation of new designs
characteristics. The above was applied separately for each sub-group, i.e. Crude Oil,
Product and Shuttle Tankers.