Στα πλαίσια της διπλωματικής αυτής εργασίας αναπτύχτηκε ένα μοντέλο για την πιθανοθεωρητική προσέγγιση των δυναμικών αποκρίσεων ενός πλοίου με έμφαση στους παράγοντες που επηρεάζουν την υδροδυναμική συμπεριφορά του και στην αβεβαιότητα μέτρησης ή εκτίμησης αυτών. Το μοντέλο αυτό εφαρμόστηκε με την κατάλληλη διασύνδεση του υδροδυναμικού κώδικα NEWDRIFT του Εργαστηρίου Μελέτης Πλοίου και του προγράμματος διαχείρισης πιθανοτήτων PROBAN του Νορβηγικού Νηογνώμονα (DNV) και στην συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για την διερεύνηση των δυναμικών αποκρίσεων ενός πλοίου Ro – Ro με την χρήση διαφόρων πιθανοθεωρητικών μεθόδων (FORM, SORM, Mnte Carlo). Τέλος εξετάστηκε η δυνατότητα χρησιμοποίησης αυτού ως βοηθητικό εργαλείο λήψης αποφάσεων και εκτίμησης ρίσκου από το πλήρωμα ενός σκάφους εν πλω, τόσο ως προς τον χρόνο που χρειάζεται για την εξαγωγή αποτελεσμάτων από αυτά, όσο και ως προς την ακρίβεια των αποτελεσμάτων αυτών.
The objective of this work is the development of a probabilistic model for the study of the SeaKeeping Behaviour of a Ship with respect to the availability, the quality and the uncertainties of the data required. This Model implemented with the interface of the NEWDRIFT Hydrodynamic Code of Ship Design Laboratory of NTUA and the general probabilistic program PROBAN of DNV. Alternative probability assessment methods like Monte Carlo, FORM and SORM has been used and tested with respect to the reliability of the results and the economy of time that an onboard real – time decision support system demands.