Στα πλαίσια της παρούσης εργασίας γίνεται αναφορά στις επιχειρησιακές απαιτήσεις Ταχύπλοου Περιπολικού Ανοικτής Θαλάσσης. Κατά την μελέτη εφικτότητας εξετάζεται η χρήση γάστρας της Σειράς Διπλής Ακμής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και με χρήση των μοντέλων αυτής έχει γίνει αρχικά η επιλογή των κυρίων διαστάσεων και ο υπολογισμός της αντίστασης του σκάφους με βάση το μαθηματικό μοντέλο που έχει αναπτυχθεί σχετικά. Ακολουθεί ο προϋπολογισμός του βάρους του σκάφους ακολουθώντας την κατηγοριοποίηση βαρών του Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών {Expanded Ship Work Breakdown Structure}. Στη συνέχεια αναπτύσσεται προκαταρκτικό σχέδιο ναυπηγικών γραμμών με χρήση της σειράς Διπλής Ακμής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του σχεδιαστικού προγράμματος RHINOCEROS. Ακολουθούν η επιλογή έλικας και προωστηρίου εγκατάστασης και η ανάπτυξη του σχεδίου γενικής διάταξης. Η μελέτη ολοκληρώνεται με τον υπολογισμό των υδροστατικών μεγεθών και τον έλεγχο ευστάθειας του σκάφους σε άθικτη κατάσταση (INTACT STABILITY) και σε κατάσταση βλάβης (DAMAGE STABILITY) με χρήση του προγράμματος AUTO HYDRO σε δύο καταστάσεις φόρτωσης (Full Load και Minimum Operational Condition) επί τη βάση του κανονισμού του Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών (DDS079-1).
This thesis focuses on the design of a Fast Attack Craft. The use of double chine hull of NTUA series is examined and the main dimensions have been selected based on series models. The resistance has been calculated based on the mathematical model that has been developed for the models of the specific series. The weight estimation follows according to the Expanded Ship Work Breakdown Structure of US Navy. With the use of CAD RHINOCEROS and the double chine hull series of NTUA, the lines drawing have been developed. Then, the propeller and propulsion plant have been selected as well as the general arrangement plan is developed. Finally, the hydrostatic properties have been calculated and the intact and damage stability has been analyzed according to DDS079-1 in full load and minimum operational condition.