Η εργασία αυτή εκπονήθηκε στη σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ και επεξεργάζεται το πρόβλημα του φαινομένου του squat ('καθίζησης') για την πλεύση ενός πλοίου σε στενό ρηχό κανάλι σταθερού βάθους. Όταν ένα πλοίο ταξιδεύει σε ρηχά νερά αποκτά μια επιπλέον βύθιση, συνήθως πρωραία, καθώς και μια γωνία διαμήκους κλίσης. Για τον υπολογισμό των μεγεθών αυτών έχουν αναπτυχθεί διάφορες εμπειρικές και αναλυτικές μέθοδοι. Στα πλαίσια της εργασίας αυτής κατασκευάστηκαν προγράμματα υπολογισμού σε γλώσσα fortran με τα οποία υπολογίζουμε τα ζητούμενα μεγέθη και στη συνέχεια συγκρίνουμε τα αποτελέσματα που λαμβάνουμε με τα αντίστοιχα των άλλων μεθόδων και κυρίως με την αναλυτική μέθοδο του Gourley από το πανεπιστήμιο της Αδελαϊδας
This project was created in the School of Naval Architecture and Marine Engineering in NTUA and analyses the problem of squat for ships travelling in restricted channels of constant depth in shallow water. When a ship travells in shallow water it has an additional sinkage and trim, usually forward. Some empirical and analytical methods have been created for the calculation of this sinkage and trim. In this project we created some programs using fortran and compared the results with the results of the empirical and analytical methods, especially with Gourley's analytical method of the univercity of Adelaide.