“Η απόλυτη ελευθερία φαίνεται πως είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί οπότε είναι απαραίτητη κάποια καθοδήγηση για να ξεπεραστεί το όριο από την καθορισμένη στη σχεδίαση και θέσπιση κανονισμών με στόχους.” Βασισμένη σε αυτόν τον ισχυρισμό, αυτή η μελέτη είναι μια προσπάθεια βοήθειας του σύγχρονου ναυπηγού στο χαοτικό έργο της σχεδίασης ενός καινοτόμου, ανταγωνιστικού και υπεράνω όλων ασφαλέστερου πλοίου. Στόχος η σύνθεση μίας γενικής οδηγίας προς τη σωστή κατεύθυνση για την επίτευξη του βέλτιστου δείκτη υποδιαίρεσης χωρίς συμβιβα-σμούς όσων αφορά σε άλλα χαρακτηριστικά της μελέτης, όπως το κόστος και η λειτουργικότητα. Εναλλακτικά, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη του ζητούμενου δείκτη υποδιαίρεσης, ελαχιστοποιώντας το κόστος και βάρος της κατασκευής και παράλληλα μεγιστοποιώντας τη λειτουργικότητά της. Προς αυτή την κατεύθυνση, έγινε μία εκτενής μελέτη, βασισμένη σε ένα ήδη υπάρχον κρουαζιερόπλοιο. Εκφράζοντας τα γεομετρικά χαρακτηριστικά του παραμετρικώς, έγινε εφικτή η ποσοτικοποίηση της επιρροής του καθενός επάνω στον δείκτη υποδιαίρεσης. Τα αποτελέσματα εκατοντάδων εναλλακτικών σχεδιάσεων αναλύ-θηκαν για τη μέτρηση της βαρύτητας περισσοτέρων από δέκα σχεδιαστικών παραμέτρων.
Total freedom it appears is hard to cope with and a helping hand is needed to guide cross the line from prescriptive to goal seeking design and regulation.” Based on this statement, this research is an attempt to help the naval architect on the chaotic task of building an innovative, competitive and above all safer ship. The target is to compose a general guideline to point the right direction in order to get the optimum Index A, without compromising other characteristics such as the cost and functionality of their design project. Alternatively, this guideline could help obtaining the required index A by minimizing cost and lightship as well as increasing functionality. Towards this direction, an extended study has been done, upon an already existing cruise ship design. By expressing geometric features parametrically, the effect of each could be measured, in terms of Index A. The results of hundreds of alternative arrangements were treated with multiple regression tools to measure the weighting factor of more than ten parameters in the overall process.