Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως σκοπό τη διερεύνηση και τη διαστασιολόγηση οπλισμένου επιχώματος ύψους 30 μέτρων, εκλέγοντας παραμετρικές αναλύσεις που αφορούν στην αντοχή των υλικών, στη γεωμετρία και στις συνθήκες φόρτισης. Προκειμένου να γίνουν οι διαφορετικοί γεωτεχνικοί υπολογισμοί, τα στοιχεία που αφορούν στη λιθοστρωματική διάρθρωση του υπεδάφους, οι παράμετροι της αντοχής τους και η γεωμετρία της οδοποιίας λαμβάνονται από το ήδη κατασκευασμένο έργο κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ, στην περιοχή της Αγίας Μαρίνας Στυλίδας. Η παρούσα εργασία περιλαμβάνει τισ ακόλουθες ενότητες: i. Γεωλογικές και γεωτεχνικές συνθήκες, σύμφωνα με την υφιστάμενη γεωλογική μελέτη και τα ευρήματα της εδαφοτεχνικής έρευνας στην περιοχή κατασκευής του αυτοκινητόδρομου. ii. Παρουσίαση των γεωτεχνικών παραμέτρων των εμφανιζόμενων γεωλογικών σχηματισμών έδρασης και των υλικών του νέου επιχώματος. iii. Πληροφορίες για τη σεισμικότητα και τη σεισμική επικινδυνότητα της περιοχής. iv. Περιγραφή εναλλακτικών διαμορφώσεων για το οπλισμένο επίχωμα. v. Παραμετρική διερεύνηση του θεωρούμενου επιχώματος. vi. Συμπεράσματα για τη διαστασιολόγηση του οπλισμένου επιχώματος. vii. Πίνακες και διαγράμματα σε σχετικά παραρτήματα. Το οπλισμένο επίχωμα που εξετάζεται βρίσκεται στο τμήμα Σκάρφεια - Ράχες του οδικού άξονα ΠΑΘΕ περί τη Χ.Θ. 15+500. Η υφιστάμενη οδός, που αντικαθιστά η νέα χάραξη με γενική διεύθυνση Ανατολή - Δύση, βρίσκεται στην πεδινή - παραλιακή ζώνη και διέρχεται μέσα από τους οικισμούς Στυλίδα και Καραβόμυλο. Η νέα χάραξη διέρχεται βορειότερα της υφιστάμενης και εξελίσσεται σε λοφώδες και τοπικά ημιορεινό ανάγλυφο, παρακάπτωντας τουσ οικισμούς της παραλιακής ζώνης. Στόχος τηε εργασίας αυτής αποτελεί η επιλογή του καταλληλότερου τρόπου κατασκευής συγκεκριμένου επιχώματος της υπόψη νέας οδού, μέσα από συγκεκριμένες επιλύσεις που αφορούν στη βαρύτητα που έχει κάθε υπολογιστίκή παράμετρος, όπως η γεωμετρία του επιχώματος, η αντοχή των δανείων υλικών και η επίδραση της αντοχής των γεωσυνθετικών υλικών.
The specific paper aims to study and to measure a 30 meter in height reinforced embankment using a series of parametric analysis that deal with the resistance of materials geometrically and when charged. In order for a range of geotechnical calculations to be carried out, data will be used from a project that has already been constructed and is located along the PATHE highway in the area of Saint Marina, Stilida. The data will include the structure of stone pavings of the subsoil, its resistance amd the geometry of the road works. This paper includes the following sections: i. Geological and geotechnical conditions which are based on the existing geological study of the technical finding of the soil, that were recorded in the area where the highway was constructed. ii. The presentation of geotechnical parameters of geological base formations and the presentation of the material of the new embankment. iii. Information about the seismicity and the seismic dangers of the area. iv. A description of the alternative formation of reinforced embankment. v. A parametric study of the selected reinforced embankment. vi. Conclusion/ findings as per the dimension(s) of reinforced embankment. vii. Tables and diagrams in the appendix section. The reinforced embankment that is being studied is located in the Skarfia- Raches road axis PATHE, K.P. 15+500. The existing road that is being replaced by a neew road work; East- West is located in a flat coastal zone and runs through the settlements of Stilida and Karavomilos. The new engraved road is slightly more to the north of the existing road and ends in hilly and semi-mountainous bas-relief, detouring the coastal zone settlements. The aim of the study is to select the most efficient way to construct a specified reinforced embankment of the upcoming new road, by applying specific solutions that significantly concern the calculated parameters, that is the geometry of the reinforced embankment, the resistance of loan materials and the resistance reaction of the geosynthentic materials.