Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας με τίτλο " ΜΕΛΕΤΗ ΔΙΑΜΗΚΟΥΣ ΑΕΡΙΣΜΟΥ ΟΔΙΚΗΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΤΥΠΑ" είναι η εφαρμογή βασικών αρχών διαμήκους αερισμού οδικών σηράγγων για διάφορα σενάρια κυκλοφοριακού φόρτου καθώς και για την περίπτωση πυρκαγιάς συγκεκριμένης ισχύος. Το υπολογιστικό μέρος βασιζόμενο στις εξισώσεις διατήρησης της μάζας, ορμής και ενέργειας, τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα που αφορούν στις εκπομπές των αερίων ρύπων οχημάτων OTTO και DIESEL καταλήγει στον προσδιορισμό του απαιτούμενου αριθμού φυσητήρων συγκεκριμένης παροχής και ταχύτητας δέσμης αέρα. Στη μελέτη η οποία εφαρμόστηκε σε σήραγγα δύο κλάδων μονής κατεύθυνσης κυκλοφορίας, περιλαμβάνονται τα παρακάτω δυο στάδια: 1)Προσδιορισμός της ελάχιστης απαιτούμενης παροχής αέρα και αριθμού ανεμιστήρων για την αραίωση CO, NOx και αιθάλης για κάθε έναν από τους δυο κλάδους της σήραγγας σε συνθήκες κανονικής κυκλοφορίας και κυκλοφοριακής συμφόρησης σύμφωνα με τα πρότυπα. 2)Υπολογισμός της απαιτούμενης παροχής αέρα και του αριθμού ανεμιστήρων για την περίπτωση πυρκαγιάς ισχύος 50MW σύμφωνα με το πρότυπο PIARC 2007 "Systems and equipment for fire and smoke control in road tunnels". Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα παραμετρικής ανάλυσης που δείχνουν την επίδραση επί της παροχής του αέρα διαφόρων παραμέτρων όπως της ταχύτητα κίνησης των οχημάτων, της κλίσης του οδοστρώματος, του υψομέτρου της σήραγγας κ.τ.λ..
The objective of this Diploma thesis entitled “Longitudinal ventilation of a road tunnel: A study based on European and International standards” is the calculation of the necessary fresh air supply for dilution of CO, NOx and smoke in a unidirectional road tunnel of two branches for various traffic cases and for a 50 MW fire. Employing the equations of mass, momentum and energy conservation, the number of the required axial funs of a particular type is defined, following the following PIARC standards: Furthermore, the influence of various parameters on the required fresh air flow rate is examined like traffic load, road slope, tunnel altitude etc.