Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την εκτίμηση των εκπομπών των καυσαερίων που προέρχονται από οχήματα ελαφρού τύπου. Συγκεκριμένα οι ρύποι ως προς τους οποίους εξετάζεται ο κινητήρας του οχήματος είναι το μονοξείδιο του αζώτου (ΝΟ), η αιθάλη (soot) και το διοξείδιο του άνθρακα (C02). Η διαδικασία εκτίμησης των εκπομπών γίνεται κατά τη διάρκεια Μεταβατικού Κύκλου πόλης. Στην παρούσα μελέτη ο κινητήρας δοκιμάζεται κατά τη διάρκεια του Νεόυ Ευρωπαικού Κύκλου Οδήγησης (NEDC:New European Driving Cycle), ο οποίος χρησιμοποιείται για την πιστοποίηση των οχημάτων (επιβατικών και ελαφρών φορτηγών) που κυκλοφορούν στην Ευρωπαική Ένωση. Ο κύκλος διαρκεί 1180 δευτερόλεπτα και περιλαμβάνει ένα σύνολο σημείων ταχύτητας του οχήματος (σε km/h), τα οποία αντιπροσωπεύουν τις καθημερινές συνθήκες οδήγησης εντός και εκτός πόλης. Εφαρμόζοντας τον ψηφιοποιημένο χάρτη του κινητήρα, ο οποίος έχει προκύψει μέσα από πειραματικές μετρήσεις του κινητήρα στο εργαστήριο Μ.Ε.Κ. του Ε.Μ.Π. , προσομειώνεται με ένα απλό υπολογιστικό μοντέλο η συμπεριφορά του προκειμένου να εκτιμηθούν οι εκπεμπόμενοι ρύποι κατά τη διάρκεια του κύκλου (σε g/km).
In this diploma thesis we apply a fast and relatively straightforward approach, in terms of cost and laboratory effort, to evaluation of the performance and emissions, including nitric oxide (NO) and soot, of a diesel-engined vehicle, during a light-duty transient cycle. The engine is tested during the NEDC: New European Driving Cycle which is used for light-duty vehicles certification in the European Union.The approach, which lies between simulation and experimentation, is based on a steady-state experimental mapping of the engine that was conducted in the Internal Combustion Engines laboratory of NTUA. Through this approach and the use of a simplified drivetrain model, the vehicle's emissions during the Cycle are estimated.