Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη ενός συστήματος αξιοποίησης της αποβαλλόμενης θερμότητας από τα καυσαέρια, γνωστό ως σύνθετη μηχανική στροβιλουπερπλήρωση ή mechanical turbocompound, σε κινητήρα Diesel με περιορισμένες απώλειες θερμότητας. Πραγματοποιήθηκε παραμετρική διερεύνηση μέσω προσομοιώσεων με την βοήθεια του μοντέλου NTUA-Engine Performance and Emissions Code, στην οποία μελετήθηκε η επίδραση της μεταβολής του λόγου πίεσης του στροβίλου ισχύος, του ισεντροπικού βαθμού απόδοσης του στροβίλου ισχύος και του περιορισμού των απωλειών θερμότητας στην λειτουργική συμπεριφορά και την εκπομπή ρύπων κινητήρα Diesel.
In the current study, the use of an exhaust heat recovery system, known as mechanical turbocompound, in low heat rejection Diesel engines is examined.A parametric investigation is conducted using NTUA-Engine Performance and Emissions Code, a Diesel engine simulation model. The effect of power turbine pressure ratio and efficiency and combustion chamber insulation on engine performance and air pollutant emissions is investigated.