Στην παρούσα Διπλωματική εργασία κύριο αντικείμενο μελέτης είναι ο νέος πθανοθεωρητικός κανονισμός για Ε/Γ-Ο/Γ πλοία. Για το σκοπό αυτό γίνεται ανασκόπηση των διεθνών κανονισμών ευστάθειας Ε/Γ-Ο-Γ πλοίων μετά από βλάβη καθώς και συγκριτική μελέτη ευστάθειας Ε/Γ-Ο-Γ πλοίων, λαμβάνοντας υπόψη την εισροή νερού στο κατάστρωμα οχημάτων, όπως αυτό καθορίζεται από την Συνθήκη της Στοκχόλμης. Για την πραγματοποίηση των συγκεκριμένων υπολογισμών χρησιμοποιήθηκε το ναυπηγικό πρόγραμμα TRIBON. Λόγω της παρθενικής χρήσης του προγράμματος από το εργαστήριο Μελέτης Πλοίου για την εφαρμογή του νέου πιθανοθεωρητικού κανονισμού Ε/Γ-Ο-Γ πλοίων κατόπιν βλάβης, κατέστει αναγκαίος ο έλεγχος αξιοπιστίας των σχετικών υπολογισμών με το πρόγραμμα. Τέλος γίνεται εξαγωγή των συμπερασμάτων από την ολοκληρωμένη μελέτη και προκύπτουν προτάσεις για περαιτέρω μελέτη και έρευνα.
The particular diploma thesis has as main target the study of the new probabilistic regulation for ROPAX ships. For that reason the new regulation SOLAS 2009 is used and the results are compared with the results of the canculations regarding the Stockholm Agreement (water on deck). For the canculations the program TRIBON is used. Because it is the first time the program is used for canculations regarding the SOLAS 2009 regulations by the Ship Design Laboratory, it is a priority to validate the results. Final conclusions are made and proposals for future research and study.