Αντικείμενο αυτής της διπλώματικής εργασίας είναι η ανάλυση και η διαστασιολόγηση ενός φέροντα οργανισμού κτηρίου από χάλυβα με τη χρήση ενός εμπορικού προγράμματος ανάλυσης και διαστασιολόγησης (SAP 2000 της CSI). Το κτήριο είναι ένα μεταλλικό στέγαστρο που καλύπτει τις αποβάθρες και τις γραμμές του σιδηροδρομικού σταθμού του ΗΣΑΠ στον Πειραιά. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη ενός εναλλακτικού, σε σχέση με το υπάρχον, στεγάστρου σύμφωνα με τα συγχρονα πρότυπα και πρακτικές στην ίδια, όμως, θέση και με τα ίδια περιβάλλοντα κτήρια. Στα πλαίσια αυτής της μελέτης πραγματοποιούνται δύο εναλλακτικές λύσεις για το φέροντα οργανισμό, η μία με πλαίσια από γραμμικά ελατά στοιχεία σταθερής πρίτυπης διατομήςν και πακτωμένα υποστυλώματα, ενώ η δεύτερη με τριαρθρωτά πλαίσια με γραμμικά στοιχεία συγκολλητά με διατομές μεταβλητού ύψους.
The object of this thesis is the analysis and dimensioning of a load bearing structure made of steel, using a commercial analysis and design computer program (SAP 2000 by CSI). The structure is a metallic canopy covering the platforms and tracks of the railway station of Athens-Piraeus Electric Railways (ISAP) in Piraeus. The aim of this thesis is to study an alternative canopy to the already existing, according to modern standards and practices, though in the same location and surrounded by the same buildings. In the context of this project two alternative load bearing structures are considered, the first consists of a frame with linear, malleable elements of fixed section and classical frame function (anchored braces) and the second with three-hinged frames and linear members with welded sections of variable height.