Στόχος της Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση των κρίσιμων παραγόντων που επηρεάζουν τα ατυχήματα των μοτοσικλετών στην Ελλάδα, συγκριτικά με τα ατυχήματα των επιβατικών αυτοκινήτων. Για την επίτευξη του στόχου αυτού, χρησιμοποιήθηκαν κατάλληλα επεξεργασμένα στοιχεία από τη βάση δεδομένων του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Ε.Μ.Π. και αναπτύχθηκαν ειδικά στατιστικά μοντέλα λογαριθμογραμμικής παλινδρόμησης. Η εφαρμογή των μοντέλων αυτών οδήγησε στον προσδιορισμό της επιρροής διαφόρων παραγόντων, όπως τύπος περιοχής, ηλικία, φωτισμός, τύπος ατυχήματος κλπ στον αριθμό των νεκρών και των τραυματιών. Προέκυψε ότι ο αριθμός των εμπλεκόμενων στο ατύχημα οχημάτων είναι ο σημαντικότερος παράγοντας επιρροής στο μοντέλο των νεκρών, ενώ ο τύπος του ατυχήματος επηρεάζει περισσότερο τους βαριά και τους ελαφρά τραυματίες. Η επιρροή αυτή είναι μεγαλύτερη στις μοτοσικλέτες απ’ ότι στα επιβατικά αυτοκίνητα.
The present Diploma Thesis aims at the investigation of the critical factors of motorcycle accidents in Greece, compared to passenger car accidents. For the achievement of this objective, appropriately processed data were used from the database of the Department of Transportation Planning and Engineering of the National Technical University of Athens (NTUA) and loglinear regression models were developed. The application of these models led to the investigation of the influence of several parameters, such as region type, age, lighting, accident type etc on the number of fatalities and injuries. It appears that the number of vehicles involved in the accident is the most important factor of the fatalities model, while the accident type affects more the serious and slight injuries. This influence is greater on motorcycles than passenger cars.