Στo πλαίσιο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας, διερευνήθηκε η επίδραση διαφόρων μεθόδων εργαστηριακής συμπύκνωσης στο μέτρο δυσκαμψίας ασφαλτομίγματος, καθώς επίσης και ο συσχετισμός τους με την επιτόπου συμπύκνωση. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε εργαστηριακό πείραμα προσδιορισμού του μέτρου δυσκαμψίας μέσω δοκιμής σε έμμεσο εφελκυσμό δοκιμίων ασφαλτομιγμάτων ισοπεδωτικής στρώσης, συμπυκνωμένα με τη γυροσκοπική μέθοδο και με την κρουστική μέθοδο κατά Marshall, αλλά και πυρήνων που αποκόπηκαν από το οδόστρωμα. Ειδικότερα, μελετήθηκε η επιρροή διαφόρων παραμέτρων που επηρεάζουν τη συμπύκνωση, όπως η θερμοκρασία συμπύκνωσης, η αρχική διάμετρος των δοκιμίων και η εσωτερική γωνία περιστροφής στο μέτρο δυσκαμψίας των εργαστηριακών δοκιμίων. Από τα αποτελέσματα της ανάλυσης όσον αφορά στα δοκίμια γυροσκοπικής συμπύκνωσης διαπιστώθηκε ότι μεταβολή της αρχικής διαμέτρου προκάλεσε έντονη διαφοροποίηση στο μέτρο δυσκαμψίας, ενώ αναφορικά με τα δοκίμια Marshall βρέθηκε ότι αύξηση της θερμοκρασίας συμπύκνωσης είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μέτρου δυσκαμψίας. Επίσης, βρέθηκε ότι η κρουστική μέθοδος συμπύκνωσης κατά Marshall οδήγησε σε μικρότερες τιμές του μέτρου δυσκαμψίας σε σχέση με την γυροσκοπική μέθοδο, προσεγγίζοντας περισσότερο τις επιτόπου συνθήκες.
Within the framework of the present Diploma Thesis, the effect of different methods of laboratory compaction on the stiffness modulus of asphalt mixture, as well as their correlation with the field asphalt compaction, was investigated. For this purpose, a laboratory experiment was accomplished to measure the stiffness modulus through indirect tensile testing at specimens of asphalt base course mixtures, compacted with the gyratory method and the Marshall method, but also in cores taken from the asphalt pavement. Specifically, the effect of various parameters that affect laboratory compaction, such as the compaction temperature, the specimens’ initial diameter and the internal angle of gyration on stiffness modulus of laboratory compacted specimens was studied. From the analysis results of the gyratory compacted specimens, it was found that change of the initial diameter causes intense differentiation of the stiffness modulus, while for the Marshall specimens it was found that increase of compaction temperature results in greater stiffness modulus values. In addition to the above, it appears that the Marshall compaction led to smaller values of the stiffness modulus compared to the gyratory method, simulating better the field conditions.