Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τη μελέτη της σήραγγας του Δρίσκου, μιας εκ των σηράγγων της Εγνατίας Οδού. Κυρίως, εξετάστηκαν τα φαινόμενα αστοχίας των μέτρων προσωρινής υποστήριξης κατά τη διάνοιξη της σήραγγας στον Ιόνιο φλύσχη της περιοχής. Η εμφάνιση των αστοχιών αυτών οδήγησε σε αναθεώρηση των γεωτεχνικών παραμέτρων της βραχόμαζας καθώς και των μέτρων υποστήριξης που είχαν προβλεφθεί κατά τον αρχικό σχεδιασμό. Προκειμένου να αξιολογηθούν οι συγκλίσεις που αναπτύχθηκαν, εκτελέστηκαν αναλύσεις με τη χρήση του τριδιάστατου κώδικα πεπερασμένων στοιχείων Plaxis 3D Tunnel v2.4 για τη διατομή της σήραγγας στη Χ.Θ. 8+657. Οι υπολογισμοί έγιναν για τρεις συνδυασμούς γεωτεχνικών παραμέτρων GSI, σci και mi και για δύο συντελεστές οριζόντιων ωθήσεων Kο και τα αποτελέσματα αυτών συγκρίθηκαν μέσω των καμπυλών κατακόρυφων και οριζόντιων μετακινήσεων που προέκυψαν. Επίσης, τα αποτελέσματα συγκρίθηκαν τόσο με τις θεωρητικές καμπύλες Chern και Panet, όσο και με τις μετρηθείσες τιμές των συγκλίσεων.
In this diploma thesis, the case of Driskos tunnel, one of Egnatia's Highway tunnels, was considered. Especially, the failures of primary support system, which occured during excavation of the tunnel through the Ionian flysch of the area, were examined. Observation of these support system's failures lead to reconsideration of flysch's geotechnical properties and therefore, reconsideration of primary support system as it was defined in the initial design pattern. In order to evaluate the developed deformation of tunnel's walls, the three-dimensional finite element package Plaxis 3D Tunnel v2.4 was used to perform calculation for the tunnel at chainage 8+657. These calculations were made for three combinations of geotechnical parametres GSI, σci and mi and for two values of horizontal to vertical stress ratio Ko. Results were compared using the curves of vertical and horizontal displacements which revealed. Comparisons, also, were attempted between these results and the theoritical convergence curves Chern and Panet and deformations measured at specific targets.