Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματοποιείται ανάστροφη ανάλυση των παρατηρούμνενων επιφανειακών καθιζήσεων οι οποίες τελέστηκαν λόγω της μηχανοποιημένης όρυξης δίδυμης σήραγγας του μετρό Θεσσαλονίκης με μηχάνημα εξισσορόπησης εδαφικών πιέσεων, στο υποτμήμα 3 το οποίο ευρίσκεται μεταξύ των σταθμών Αγία Σοφία και Πανεπιστήμιο. Η ανάστροφη ανάλυση στοχεύει στην περιγραφή του προφίλ των καθιζήσεων μέσω γκαουσσιανών καμπύλων βέλτιστης προσαρμογής με χρησιμοποίηση των εμπειρικών σχέσεων. Πραγματοποιείται προσομοιώση με εφαρμογή αριθμητικών μεθόδων, περιοχής του υπο μελέτη τμήματος
At the present master thesis work, a back anslysis of the observed tunnel induced surface settlements at the subdivision 3 of the Thessaloniki Metro which is situated between Agia Sofia Station and Panepistimio Station is conducted. Construction of the twin tunnel is made by means of two Earth Pressure Balance boring machines. The back analysis carried out, aims to generate best fit gaussian curves that describe the in situ settlement profiles. The location where maximum settlements were measured is modeled, using Numerical Analysis Methods.