Στην παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία επιλέχθηκε και μελετήθηκε η συμπεριφορά ενός υβριδικού συστήματος με κυψέλες καυσίμου στερεού οξειδίου και αεριοστρόβιλο, το οποίο προτείνεται για εφαρμογή σε πλοία. Για τoν σκοπό αυτόν επιλέχθηκε μια δομή η οποία κρίνεται καταρχήν κατάλληλη για τη συγκεκριμένη εφαρμογή, στη συνέχεια αναπτύχθηκε το μαθηματικό μοντέλο προσομοίωσης και αντίστοιχος κώδικας Η/Υ σε περιβάλλον MATHEMATICA, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε για τη μελέτη της συμπεριφοράς του συστήματος αυτού σε διάφορες καταστάσεις λειτουργίας. Από τα αποτελέσματα προέκυψαν χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με την αλληλεπίδραση λειτουργικών χαρακτηριστικών του συστήματος.
In the present postgraduate diploma thesis, a hybrid system consisting of solid oxide fuel cell unit and a gas turbine for application on ships was selected and studied. For this purpose, the appropriate system configuration for this application was selected, a mathematical model and software on MATHEMATICA was developed and the behavior of this system was studied under various operating conditions.The results led to useful conclusions regarding interrelationships among operating characteristics of the system.