Σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι η διερεύνηση της επίδρασης της πληροφόρησης του χρήστη και του διαχειριστή οδικού δικτύου στη λήψη αποφάσεων και της προθυμίας πληρωμής κομίστρου σε συνθήκες κορεσμού. Γίνεται μια ανασκόπηση της μέχρι τώρα έρευνας πάνω σε θέματα πληροφόρησης και ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο των συνθηκών συμφόρησης, και των έξυπνων συστημάτων μεταφορών στα οδικά δίκτυα. Πραγματοποιείται προσομοίωση συνθηκών με βάση τη μέθοδο Agent Based Modeling με μεταβλητές εισόδου το επίπεδο πληροφόρησης του χρήστη και του διαχειριστή για τις συνθήκες κορεσμού οδικού δικτύου και ανάλυση των αποτελεσμάτων. Η κωδικοποίηση και συλλογή των στοιχείων έγινε σε φύλλο εργασίας Excel και η πρόβλεψη στο πρόγραμμα Stata. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν αναλύονται σε σχέση με την ασυμμετρία πληροφόρησης χρήστη-διαχειριστή, το επίπεδο κυκλοφοριακής συμφόρησης και την προθυμία πληρωμής επιπλέον κομίστρου σε συνθήκες κορεσμού.
The purpose of this thesis is to investigate the effect of information of the user to the willingness to pay in urban congestion pricing systems. There is an overview of the current state of research on issues related to the influence of information regarding real-time conditions of congestion, and the Intelligent Transport Systems located en route. A simulation based on Agent Based Models is developed in order to investigate the effect of asymmetry of information – between road user and the administrator of the system - to the willingness of users to pay an extra fee for congested road networks and routes. The coding and resulted data were collected in Excel worksheets and the program Stata was used to create a quadratic estimation. The results reveal differences with respect to the asymmetric information between system administrator and user, the level of congestion and the willingness to pay extra in the occurrence of congestion.