Είναι κοινή διαπίστωση σήμερα ότι το υφιστάμενο συνολικό σύστημα μεταφορών στην Ελλάδα δεν υπήρξε προϊόν προγραμματισμένου σχεδιασμού, αλλά αποτέλεσμα σταδιακής και αποσπασματικής εξέλιξης. Οι θαλάσσιες μεταφορές έπαιξαν και παίζουν τον κύριο ρόλο σύνδεσης της ηπειρωτικής με την νησιωτική Ελλάδα αποτελώντας ζωτικές γέφυρες βιωσιμότητας για τα νησιά της, μεταφέροντας όχι μόνο επιβατικό κοινό αλλά και εμπορεύματα. Η Ελληνική ακτοπλοΐα, δημιούργημα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, έχει κατορθώσει μέχρι στιγμής να επιβιώσει υπερνικώντας τα συσσωρευμένα προβλήματα και δυσλειτουργίες που δημιούργησαν ερωτήματα για το μέλλον αυτής αλλά και του αλληλοεξαρτώμενου κλάδου των χερσαίων μεταφορών σταθερής τροχιάς. Η άψογη γεωγραφική θέση του λιμανιού του Λαυρίου σε συνδυασμό με τις ήδη δρομολογημένες αποφάσεις για βελτίωση τόσο των υποδομών όσο και των παρεχομένων υπηρεσιών καθιστά απαραίτητη τη σύνδεση του με μέσο άνετης και γρήγορης μεταφοράς του επιβατικού κοινού που εξυπηρετεί. Προς την κατεύθυνση αυτή κινείται ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος, ο οποίος αποτελεί κύριο εκφραστή της ένωσης των περιφερειακών λιμανιών (Λαυρίου, Ραφήνας) με την Μητροπολιτική Αθήνα και τον Πειραιά, με την επέκταση της γραμμής Αθήνα – Κορωπί – Δ.Α.Αθηνών προς το Λαύριο. Για τον λόγο αυτό αποφασίσαμε η παρούσα διπλωματική εργασία να πραγματεύεται την επέκταση του Προαστιακού στο λιμάνι του Λαυρίου, τη λειτουργία του λιμένος, την αλληλεπίδραση μεταξύ τους με ιδιαίτερη έμφαση στην προσομοίωση της επιβατικής κίνησης του λιμένα Λαυρίου μέχρι το έτος 2020 με χρήση υπολογιστικού προγράμματος προσομοίωσης . Πεποίθησή μας είναι πως η αλληλεξάρτηση αυτή θα μπορούσε να προσδώσει ένα ορθολογικό επίπεδο κοινωνικής εξυπηρέτησης με περιβαλλοντικές και οικονομικά ευμενείς επιπτώσεις σε ένα ταχέως αναπτυσσόμενο σύστημα περιφερειακών μεταφορών.
It is common ascertainment today that the existing total system of transports in Greece did not exist product of programmed planning, but result progressive and fragmentary development. The marine transports played and play the main role of connection continental with islander Greece constituting vital bridges of viability for her islands, transporting not only passenger public but also merchandises. The Greek cabotage, creation of private initiative, has achieved until this moment it survives overcoming him accumulated problems and dysfunctions that created questions for the future of this but also the interdependent sector of land transports of constant orbit. The irreproachable geographic place of harbour of Lavrion in combination with the already undertaken decisions on improvement of so many infrastructures of what provided services renders essential his connection with means comfortable and fast transport of passenger public that serves. To this direction is moved the Suburban Railway, which constitutes main representative of union of regional harbours of (Lavrion, Rafina) with Metropolitan Athens and Piraeus, with the extension of line Athens – Koropi – Athens Central Railway Station to Lavrion. For this reason we decided to do the present diplomatic work in order to describe the extension of Suburban Railway in the harbour of Lavrion, the operation of port, the interaction between them with particular accent in the simulation of passenger movement of port Lavrion up to year 2020 with use of calculating program of simulation. Conviction our is that this interdependence could lend a rational level of state approval with environmental and economically favourable repercussions in a rapidly developing system of regional transports.