Η παρούσα διπλωματική πραγματεύεται το θέμα των πεζών και το ρόλο που παίζει το
περπάτημα στον αστικό σχεδιασμό. Η δομή του κειμένου χωρίζεται σε τρία μέρη. Στο πρώτο
γίνεται θεωρητική προσέγγιση για το περπάτημα, τα χαρακτηριστικά του, τη σχέση του με την
πόλη, τα προβλήματα και τις αρχές που πρέπει να διέπουν το σχεδιασμό των υποδομών για
τους πεζούς. Το δεύτερο μέρος αφορά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και ποια είναι η θέση
του απέναντι στο θέμα των πεζών. Για κάθε ένα από τα άρθρα στα οποία εμπλέκονται οι πεζοί,
με άμεσο ή έμμεσο τρόπο, γίνεται κριτική ανάλυση και όπου χρειάζεται προτείνονται στοιχεία
εμπλουτισμού βάσει της θεωρητικής ανάλυσης αλλά και των κωδίκων της Γαλλίας και του
Βελγίου. Στο τελευταίο μέρος αναλύεται η υπάρχουσα κατάσταση μιας περιοχής μελέτης της
πόλης του Βόλου δίνοντας έμφαση σε πολεοδομικά, κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά
χαρακτηριστικά, και προτείνονται δράσεις και μέτρα με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των
πεζών.
This thesis deals with the issue of the pedestrians and the role of walking in urban planning. The
structure consists of three parts. The first part is a theoretical approach to walking, its
characteristics, its relationship with the urban space, problems while walking and planning
principles. The second part deals with the Greek Highway Code and its position towards the
issue of pedestrian safety. Each of the articles involving pedestrians is critically examined and
enriched with proposals based on theoretical analysis and the Codes of France and Belgium
(codes de la route). The final part analyzes the current situation of a study area in the city of
Volos focusing on planning, traffic characteristics and conditions of air quality, where actions and
measures for mobility improvement of pedestrians are presented.