Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο την αναφορά της φέρουσας ικανότητας των καταστρωμάτων ενός αεροδρομίου. Για το σκοπό αυτό, αφού αναφερθούν γενικά στοιχεία της μεθόδου ACN-PCN του ICAO, γίνεται εφαρμογή της πιο διαδεδομένης μεθόδου προσδιορισμού του PCN, σε συγκεκριμένο αεροδρόμιο της Πολεμικής Αεροπορίας, από την οποία προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα. Στη συνέχεια, αξιοποιούνται και οι δυνατότητες των υπόλοιπων μεθόδων που χρησιμοποιούνται διεθνώς για τον προσδιορισμό του PCN.
Τα αποτελέσματα παρουσιάζουν σημαντικές αποκλίσεις, παρά το γεγονός ότι οι μέθοδοι έχουν αναπτυχθεί υπό την ίδια τεχνική βάση. Για το λόγο αυτό, εντοπίζονται οι σημαντικότεροι παράγοντες που επιδρούν στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων σε κάθε μέθοδο και επιχειρείται η επιλογή του PCN για κάθε οδόστρωμα, που αντιπροσωπεύει καλύτερα και πιο ρεαλιστικά τη φέρουσα ικανότητά του
The subject of this diploma thesis is the reporting of the pavement strength of an airport. For this purpose, after mentioning the general principles of the ACN-PCN method of ICAO, the most widespread method of the PCN determination is applied on a specific Air Force airport and many useful conclusions have come from this approach. Then the capabilities of other methods used internationally to determine the PCN are utilized, too.
The results show significant differences, despite the fact that these methods have been developed on the same technical basis. For this reason the most important factors that influence the results of each method are identified and for each pavement it is attempted the selection of the PCN which reflects better and more realistically its load-bearing capacity.