Ο στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της επιρροής του γραψίματος και του διαβάσματος μηνυμάτων κατά τη διάρκεια της οδήγησης στη συμπεριφορά και στην ασφάλεια των νέων οδηγών. Για την επίτευξη του στόχου αυτού πραγματοποιήθηκε πειραματική διαδικασία σε προσομοιωτή οδήγησης όπου όλοι οι συμμετέχοντες οδήγησαν σε διάφορα σενάρια οδήγησης. Με χρήση πρότυπων λογαριθμοκανονικής παλινδρόμησης προσδιορίστηκε η επιρροή του γραψίματος και του διαβάσματος μηνυμάτων και άλλων παραμέτρων στη μέση ταχύτητα οδήγησης και στο μέσο χρόνο αντίδρασης των οδηγών. Με χρήση της λογιστικής ανάλυσης παλινδρόμησης προσδιορίστηκε η επιρροή του γραψίματος και του διαβάσματος μηνυμάτων και των διαφόρων άλλων παραμέτρων στην πιθανότητα να συμβεί ατύχημα. Από την εφαρμογή των πρότυπων προκύπτει ότι, το γράψιμο και το διάβασμα μηνυμάτων κατά την διάρκεια της οδήγησης οδηγεί σε στατιστικά σημαντική μείωση της μέσης ταχύτητας οδήγησης και αύξηση του μέσου χρόνου αντίδρασης σε αστικό και υπεραστικό περιβάλλον οδήγησης, ενώ ταυτόχρονα οδηγεί και σε αύξηση της πιθανότητας να συμβεί ατύχημα, ενδεχομένως λόγω της απόσπασης της προσοχής του οδηγού και της συνεπαγόμενης καθυστερημένης αντίδρασης τη στιγμή του συμβάντος. Οι οδηγοί που είχαν κινητό με οθόνη αφής είχαν διαφορετική οδηγική συμπεριφορά στην μέση ταχύτητά τους και παρουσίασαν αυξημένη πιθανότητα να τους συμβεί ατύχημα.
This Diploma Thesis aims to investigate the impact of texting to the driver behaviour and safety. In order to achieve this objective an experimental process on a driving simulator was carried out, in which all the participants drove in different driving scenarios. Lognormal regression methods were used to investigate the influence of texting as well as various other parameters on the mean speed and mean reaction time. Binary logistic methods were used to investigate the influence of text messaging use as well as various other parameters in the probability of an accident. From the models application it appears that text messaging leads to statistically significant decrease of the mean speed and increase the mean reaction time in urban and interurban road environment and simultaneously leads to an increase of accident’s probability, perhaps due to distraction of driver attention and as a result of the delayed reaction time at the moment of the incident. It appeared that drivers with touch screen present different driving behavior in their speed, however, they had a high probability of being involved in an accident and they also had higher reaction time.