Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις σύγχρονες επιχειρήσεις είναι πώς μία
επιχείρηση θα διαχειριστεί τα Κοινωνικά Μέσα με σκοπό να εξαπλωθεί, να
κυριαρχήσει στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον καθώς και να εξελιχθεί
προχωρώντας σε μια νέα μορφή διαλόγου με τους πελάτες της αλληλεπιδρώντας
με αυτούς μέσω των κοινωνικών μέσων.
Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας, επιχειρείται να αναπτυχθεί
ένα μοντέλο αξιολόγησης της παρουσίας των επιχειρήσεων στα κοινωνικά μέσα με
την χρήση της πολυκριτηριακής μεθόδου και με σκοπό την επιλογή του
καταλληλότερου κοινωνικού μέσου στη βάση υλοποίησης των εταιρικών στόχων.
Σε πρώτη φάση, ορίζεται η έννοια των κοινωνικών μέσων εν μέσω του νέου
πλαισίου επικοινωνίας το οποίο έχουν δημιουργηθεί, εισάγεται η έννοια του social
media marketing και περιγράφεται η εικόνα της αγοράς σήμερα. Ακολουθεί η
ανάλυση, η ομαδοποίηση των κατηγοριών των κοινωνικών μέσων και η
παρουσίαση των δημοφιλέστερων καναλιών επικοινωνίας.
Στη συνέχεια, παρουσιάζεται η μέθοδος της πολυκριτηριακής ανάλυσης και της
διευκολυνόμενης μοντελοποίησης (facilitated modeling ως εργαλείο λήψης
αποφάσεων, διαμορφώνεται το πρόβλημα απόφασης για την επιλογή του
καταλληλότερου κοινωνικού μέσου και κατόπιν εφαρμόζεται η κατάλληλη μέθοδος
πολυκριτηριακής σύνθεσης σε μια ελληνική επιχείρηση.
Τέλος, ακολουθεί η επιλογή του καλύτερου μέσου μέσα από την σύγκριση
διαφόρων κοινωνικών δικτύων ώστε η εταιρεία να επενδύσει στο βέλτιστο κανάλι
επικοινωνίας με γνώμονα την επίτευξη των εταιρικών της στόχων.
One of the greatest challenges for contemporal enterprises is how a company will
embrace social media in order to expand, dominate the international competitive
environment, evolve and move to a new area of interacting with its customers
through social media.
On this study we will describe a multicriteria method, based on the facilitated
modelling method, to evaluate the social media adaptation in companies in order to
choose the most appropriate social media platform with the aim of achieving their
corporate goals.
Initially, the concept of social media is defined in the midst of the new framework
of communication which has been created. Moreover, the concept of social media
marketing is outlined whilst analyzing the picture of the market today. The analysis
and grouping of social media categories follows as well as the most popular
channels of communication are presented.
The method of multi-criteria analysis follows and is presented incorporating the
process of selection i.e the most appropriate means and method chosen including
the social media channels appropriate and applicable to the model of the Greek
company.
Finally, with the aim of achieving its corporate goals the best social media channel
is chosen comparable to other multiple social networks, thus allowing the
company to invest in the most productive manner available.