Στις μέρες μας τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πρωταγωνιστούν στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκηνή. Επίσης οι τερματικοί σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων έχουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της κάθε περιοχής. Για το λόγο αυτό γίνονται μελέτες για την αποδοτικότερη λειτουργία των τερματικών σταθμών και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Μια τέτοια μελέτη γίνεται στην παρούςα διπλωματική εργασία. Το μοντέλο το οποίο παρουσιάζεται, είναι μοντέλο επιχειρησιακής έρευνας, συγκεκριμένα είναι μοντέλο βασισμένο σε πρόβλημα μεταφοράς, που αφορά την αξιολόγηση των προοπτικών του λιμένα, στην εξυπηρέτηση των μεταφορών της ενδοχώρας. Προκειμένου να διαχειριστούν τα δεδομένα με βάση τη μοντελοποίηση γίνεται χρήση λογισμικού Γ.Ρ.
Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την εφαρμογή του μοντέλου στην περίπτωση του λιμένα του Πειραιά και γίνεται αξιολόγηση της μοντελοποίησης.
Containerships have a significant role in maritime commerce and container terminals are key factors of container industry. Thus, research on sea transportation industry is employed for the most efficient operation of container terminals and containerships.
This thesis presents an operational research model, based on transportation problem theory, and evaluates port’s prospects on inland multimodal transportation market share. In order to manage the processing data, geographical information software G.I.S is used.
Finally, the model is applied in case of Piraeus port, and the model application is evaluated.