Στη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία έγινε ανάλυση των νέων απαιτήσεων που ορίζονται στο ISO:8217/2010/2012 και αφορούν στην μείωση της περιεκτικότηταςσε θείο των ναυτιλιακών καυσίμων όπως επίσης και στις απαιτούμενες πλέον λιπαντικές ικανότητες αυτών για την αποδεκτή στις θαλάσσιες εφαρμογές χρήση τους. Έπειτα έγινε παρουσίαση των προβλημάτων που παρουσιάζονται κατά τη χρήση των ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλού θείου στις αντλίες των πλοίων και αξιολόγηση της μεθόδου ISO 12156-1 με τη συσκευή HFRR (High Frequency Reciprocating Rig) η οποία χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της λιπαντικής ικανότητας των ναυτιλιακών καυσίμων. Η μέθοδος παρουσίασε ανεπάρκεια στην ορθή εκτίμηση της λιπαντικής ικανότητας των ναυτιλιακών καυσίμων και εν συνεχεία οι παράμετροι της μεθόδου που αφορούν στον χρόνο και στο φορτίο εφαρμογής τροποποιήθηκαν. Έγινε επανέλεγχος των δειγμάτων ναυτιλιακών καυσίμων για να διευκρινιστεί η λιπαντική ικανότητα στις νέες συνθήκες, όπου και έγινε εμφανής η αύξηση της δημιουργούμενης διαμέτρου φθοράς. Τέλος, εξετάστηκε η επίδραση ενός βιοκαυσίμου ως συστατικό ανάμεξης στη λιπαντιική ικανότητα δύο δειγμάτων ναυτιλιακού καυσίμου.
This thesis has analysed the new requirements brought forward by the ISO:8217/2010/2012 and concern the reduction of sulphur levels in marine fuel oil and their required lubricating abilities for use in marine applications. Consequently, the problems that have started to appear in marine fuel oil pumps by the use of low sulphur diesel and ultra low sulphur diesel oil are presented and the method for the determination of lubricity in diesel fuel ISO 12156-1 with the HFRR apparatus (High Frequency Reciprocating Rig) is evaluated. This method presents weaknesses in the correct determination of marine fuel lubricity. Ergo, the parameters of this method that concern the test duration and the applied load were modified. Using these modified parameters the lubrcity of these marine fuel samples was
re-evaluated and an increase in the wear scar diameter was noted. Finally, a biodiesel was mixed with two marine diesel fuel samples and its effect on their lubricity was examined.