Στην παρούσα διπλωματική έγινε πειραματική και αριθμητική διερεύνηση της ολικής αντίστασης για ένα δίγαστρο πλοίο σε ήρεμο νερό.
Πραγματοποιήθηκαν πειραματικές μετρήσεις με όμοιο με το πλοίο μοντέλο, κλίμακας 1/24 στη δεξαμενή του εργαστηρίου Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής της σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών.
Ως αποτελέσματα λήφθηκάν: η ολική αντίστασης Rt, η δυναμική ανύψωση του κέντρου βάρους (CG rice) και η δυναμική διαγωγή (dynamic trim).
Επίσης η διερεύνηση της αντίστασης έγινε μέσω δύο αριθμητικών προγραμμάτων τα αποτελέσματα των οποίων συγκρίθηκαν με τα πειραματικά.
Τέλος έγινε καταγραφή του προφίλ των δημιουργούμενων κυματισμών (Wave Cuts) σε δύο θέσεις εξωτερικά των γαστρών αλλά και στον διαμήκη άξονα συμμετρίας των δύο γαστρών πειραματικά αλλά και αριθμητικά.
The present thesis involves experimental and numerical study of the total resistance in calm water of a catamaran ship.
We made experiments with a model in scale 1/24. The experiments took place at the towing tank of the department of Hydrodynamics which is part of the Technical university of Athens. We measured: the total resistance Rt, the dynamic CG rice and the dynamic trim.
Moreover we calculated the resistance of the catamaran ship numerically using two programs. We compared these results with the experimental results.
Finally we measured the wave cuts at two different positions outside of the hulls and at the longitudinal axis of symmetry of the two hulls, experimentally and numerical.