Abstract:
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση σε φυσικό προσομοίωμα με πειραματικές μετρήσεις του φαινομένου της κυματικής υπερπήδησης σε κατακόρυφο τοιχίο. Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι σύνθετο και πολύπλοκο, η εργαστηριακή έρευνα θεωρείται διεθνώς αξιόπιστη μέθοδος εκτίμησης του, έναντι ημιεμπειρικών μεθόδων.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία αξιολογήθηκαν πειραματικές μετρήσεις υπερπήδησης που έγιναν στο φυσικό προσομοίωμα για την επέκταση του αεροδιαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 του κρατικού αερολιμένα Θεσσαλονίκης «Μακεδονία». Το φυσικό προσομοίωμα αφορούσε συγκεκριμένα στο περιμετρικό μέτωπο της επέκτασης, για την οριστικοποίηση της μορφής και των διαστάσεων του, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των αεροσκαφών. Το περιμετρικό μέτωπο της επίχωσης θα κατασκευασθεί με κατακόρυφο μέτωπο με τοίχο επιστροφής κυμάτων. Αξιολογήθηκαν μετρήσεις από 2 φυσικά προσομοιώματα διαφορετικής κλίμακας (ένα υπό κλίμακα 1:60 και ένα υπό κλίμακα 1:30) για δύο συγκεκριμένες διατομές.
Η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε στο Εργαστήριο Λιμενικών Έργων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και συγκεκριμένα στις Δεξαμενές Δοκιμών Δ1 και Δ2 κατά τους μήνες Δεκέμβριο του έτους 2011 και Ιανουάριο - Φεβρουάριο του 2012.
Τα αποτελέσματα όλων των επιμέρους δοκιμών συγκεντρώθηκαν και αναλύθηκαν με την βοήθεια θεωρητικών σχέσεων, ηλεκτρονικών υπολογιστών και προγραμμάτων. Η επεξεργασία και εξαγωγή συμπερασμάτων έγινε με την βοήθεια πινάκων και διαγραμμάτων τα οποία οπτικοποιούν το φαινόμενο της κυματικής υπερπήδησης υπό τις δεδομένες συνθήκες και τα κυματικά χαρακτηριστικά της πειραματικής διερεύνησης.
Αρχικά γίνεται αναφορά των θεωρητικών στοιχείων που αφορούν γενικά στους κυματισμούς και στη συνέχεια στο φαινόμενο της κυματικής υπερπήδησης.