Στη παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται το πρόβλημα υπολογισμού των ιδιοσυχνοτήτων της κατακόρυφης καμπτικής ταλάντωσης ενός αμφίδρομου Ε/Γ – Ο/Γ ανοικτού τύπου. Κύριος σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση της καταλληλότητας χρήσης του μονοδιάστατου μοντέλου πλοίου - δοκού ως εργαλείο προ εκτίμησης των φυσικών συχνοτήτων μιας τέτοιας κατασκευής. Προς επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων , η ανάλυση ιδιοσυχνοτήτων, πραγματοποιήθηκε και με τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων σε τρισδιάστατο μοντέλο, με χρήση του εμπορικού λογισμικού ABAQUS.
The present thesis examines the problem of the vertical bending vibration's natural frequencies calculation of a Double Ended Ferry Boat. The main question to be answered is the adequacy of the 1-D Timoshenko beam model as an utility for a solid natural frequencies estimation of a construction such as this. The analysis was also carried out for a 3-D finite elements model of the ship, in ABAQUS, as a base of comparison and evaluation.