Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο προσδιορισμός του επιπέδου του ήχου που παρατηρείται στα σχολικά προαύλια, και συγκεκριμένα την ώρα των διαλειμμάτων, καθώς επίσης και των παραγόντων που τον επηρεάζουν.
Για τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις σε σχολεία -που επιλέχθηκαν με προσοχή σύμφωνα με τον αριθμό των παιδιών και την περιοχή- έτσι ώστε τα αποτελέσματα να είναι συγκρίσιμα και αξιόπιστα.
Ύστερα από επεξεργασία των αποτελεσμάτων των μετρήσεων οδηγούμαστε σε χρήσιμα συμπεράσματα. Τα επίπεδα θορύβου που προκύπτουν είναι ιδιαίτερα υψηλά, ιδίως στα δημοτικά σχολεία, στα οποία ο μέσος δείκτης Leq κυμαίνεται από 84 dBA μέχρι 92 dBA. Στα λύκεια, ωστόσο, ο δείκτης αυτός κυμαίνεται σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα.
Αποτυπώνεται ακόμη, μέσω μαθηματικών τύπων, η στάθμη του θορύβου που φτάνει στις κοντινές προσόψεις κτιρίων την ώρα του διαλείμματος. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν αποδεικνύουν ότι η ενόχληση που προκαλείται είναι αξιοσημείωτη και απαιτούνται μέτρα ηχοπροστασίας για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
The purpose of this diplomatic work is to determine the sound level observed in school yards, and in particular during breaks as well as the factors that influence it.
For this purpose, measurements in schools selected with care according to the number of children and the region so that the results are comparable and reliable.
After processing the results of measurements leads to useful conclusions. The noise levels generated are very high, especially in elementary schools, where the average Leq index ranges from 84 dBA to 92 dBA. In schools, however, this ratio varies considerably lower levels.
Reflected even through mathematical formulas, the level of noise that reaches the nearby facades hour breaks. The results obtained show that the nuisance caused notable and noise protection measures are needed to tackle the problem.