dc.contributor.advisor |
Ασκούνης, Δημήτριος |
el |
dc.contributor.author |
Κωνσταντούρος, Ηλίας-Παναγιώτης Α.
|
el |
dc.contributor.author |
Konstantouros, Ilias-Panagiotis A.
|
en |
dc.date.accessioned |
2013-03-28T09:43:30Z |
|
dc.date.available |
2013-03-28T09:43:30Z |
|
dc.date.copyright |
2013-03-27 |
- |
dc.date.issued |
2013-03-28 |
|
dc.date.submitted |
2013-03-27 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7878 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5223 |
|
dc.description |
189 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Η διαλειτουργικότητα, όντας μια περιοχή-κλειδί των στρατηγικών πλάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν, αποτελεί ένα επιστημονικό πεδίο με μεγάλη πολιτική και στρατηγική σημασία, που συγκεντρώνει όλο και περισσότερο ενδιαφέρον σε εθνικό και σε διεθνές επίπεδο. Ειδικά, υπό το πρίσμα της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του Δημόσιου Τομέα, η διαλειτουργικότητα ενέχει τη σημασία της απρόσκοπτης και αποδοτικής ανταλλαγής πληροφορίας μεταξύ διαφορετικών συστημάτων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και περιλαμβάνει μια σειρά από πολιτικές, νομικές και διαχειριστικές όψεις. Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα διπλωματική εργασία καλείται να αναπτύξει ένα μοντέλο που θα αποτελείται από επίπεδα ωριμότητας και θα μπορεί να αποτυπώσει την εξέλιξη μίας χώρας από μία κατάσταση απουσίας στρατηγικού σχεδιασμού για την προώθηση δράσεων διαλειτουργικότητας σε μία κατάσταση λήψης αποτελεσματικών και μετρήσιμων δράσεων διαλειτουργικότητας.
Στην εργασία αυτή γίνεται αρχικά μία εξοικείωση με την έννοια της διαλειτουργικότητας, τις διάφορες όψεις αυτής και ειδικότερα με τη διακυβέρνηση διαλειτουργικότητας που αφορά στο πολιτικό, νομικό, θεσμικό πλαίσιο και τις υποδομές που απαιτούνται για την ανάπτυξη διαλειτουργικών συστημάτων εντός και εκτός ορίων του οργανισμού. Ακολουθεί η επισκόπηση και αξιολόγηση διαθέσιμων αντίστοιχων μοντέλων ωριμότητας για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και τη Διαλειτουργικότητα. Το κύριο μέρος της εργασίας αποτελείται από την ανάπτυξη μοντέλου για την αξιολόγηση του βαθμού ωριμότητας του δημόσιου τομέα σχετικά με την ανάληψη πολιτικών και δράσεων διαλειτουργικότητας τόσο σε ενδο-οργανωσιακό και διατομεακό, όσο και σε διασυνοριακό επίπεδο. Τέλος, επιχειρείται η εφαρμογή του παραπάνω μοντέλου με τη βοήθεια ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων για ένα δείγμα χωρών με σκοπό την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων. |
el |
dc.description.abstract |
Interoperability, being a key area of the European Commission’s strategic plans for e-Government and e-Business, is a scientific field of great political and strategic importance, which attracts increasing interest in national and international level. Especially, under the perspective of e-Government and Public Sector, interoperability contains the importance of unhindered and effective exchange of information between different systems of Information and Communication Technology and includes a series of political, legal and managerial aspects. In this context, the present study has to develop a model that consists of maturity levels and which will be able to capture the evolution of a country from a state of lack of strategic planning for the promotion of interoperability actions to a state of adoption of effective and measurable interoperability actions.
Initially this diploma thesis familiarizes with the concept of interoperability, its various aspects, and particularly with the dimension of interoperability governance relating to the political, legal, institutional framework and the infrastructure required for the development of interoperable systems within and outside the boundaries of the organization. Then follows an overview and evaluation of available correlative maturity models on e-Government and interoperability. The main part of this study consists of developing a model for assessing the maturity level of the public sector on policies and taking actions on interoperability both in intra-organizational and cross-sectoral, as well as cross-border level. Finally, the study ends with the attempt of application of this model with the help of qualitative and quantitative data for a sample of countries in order to extract useful conclusions. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Ηλίας-Παναγιώτης Α. Κωνσταντούρος |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Διαλειτουργικότητα |
el |
dc.subject |
Διαστάσεις διαλειτουργικότητας |
el |
dc.subject |
Διακυβέρνηση διαλειτουργικότητας |
el |
dc.subject |
Μοντέλα αξιολόγησης διαλειτουργικότητας |
el |
dc.subject |
Πολυκριτηριακές μέθοδοι αποφάσεων |
el |
dc.subject |
Πλαίσιο διαλειτουργικότητας |
el |
dc.subject |
Interoperability |
en |
dc.subject |
Dimensions of interoperability |
en |
dc.subject |
Interoperability governance |
en |
dc.subject |
Interoperability evaluation models |
en |
dc.subject |
Multi-Criteria decision methods |
en |
dc.subject |
Interoperability framework |
en |
dc.title |
Ανάπτυξη Μοντέλου για την Αξιολόγηση του Βαθμού Ωριμότητας του Δημόσιου Τομέα αναφορικά με Δράσεις Διαλειτουργικότητας |
el |
dc.title.alternative |
Development of a Model for the Evaluation of the Maturity Rank of the Public Sector concerning Interoperability Actions |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2013-03-27 |
- |
dc.date.modified |
2013-03-27 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Ψαρράς, Ιωάννης |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Ασημακόπουλος, Βασίλειος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Ασκούνης, Δημήτριος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Ψαρράς, Ιωάννης |
el |
dc.contributor.committeemember |
Ασημακόπουλος, Βασίλειος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2013-03-28 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2013-03-28 |
- |