Οι θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές στην Ελλάδα εμφανίζουν δυο ιδιαιτερότητες· έντονη εποχικότητα στην κίνησή τους και ασυνήθιστη – μη προκύπτουσα πάντα από συγκεκριμένα κριτήρια- χωροταξική κατανομή των υποδομών τους.
Ιδιαίτερα τα αεροδρόμια, που αποτελούν το αντικείμενο της εργασίας, εμφανίζουν έντονες ανισοκατανομές της κίνησης ακόμα και στη διάρκεια των περιόδων αιχμής. Ως συνέπεια προκύπτει η παροχή χαμηλού επιπέδου εξυπηρέτησης σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες των μηνών αιχμής, αλλά και η δυσκολία τεκμηρίωσης επενδύσεων βελτίωσης, αφού η υποδομή αρκεί ή υποχρησιμοποιείται μεγάλο μέρος του χρόνου.
Στο πλαίσιο της εργασίας δημιουργήθηκε ένα απλό, εύκολο στην υλοποίηση μέσω λογιστικών φύλλων και προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες της κίνησης μοντέλο της λειτουργίας του κτιρίου επιβατών. Στο παράδειγμα του αεροδρομίου του Ηρακλείου έγινε προσπάθεια με την εφαρμογή του εντοπισμού των προβληματικών θέσεων και εξέτασης της επίδρασης διαφόρων εκδοχών βελτίωσης.
Στο τέλος δεν δίνονται απαντήσεις ή λύσεις. Στην ανάπτυξη ενός στρατηγικού σχεδιασμού το – οποιοδήποτε– μοντέλο είναι απλώς ένα εργαλείο γρήγορου υπολογισμού της επίδοσης και ποσοτικοποίησης των προβλημάτων· η κρίση, οι ιδέες, η ικανότητα αντίληψης ή ακόμα και πρόκλησης αλλαγών και ο ζήλος των ανθρώπων που θα τον διαμορφώσουν παραμένουν αναντικατάστατες
Development of a macroscopic simulation model for the passenger building taking into account the characteristics of the passenger traffic of regional airports. Application for the case of Heraklion.