Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της επιρροής των συστημάτων ελέγχου κυκλοφορίας συρμού στη χωρητικότητα της γραμμής. Για τον σκοπό αυτόν αναλύθηκε ο εξοπλισμός και η λογική λειτουργίας των συστημάτων PZB, LZB και ETCS καθώς και ο ορισμός και η μεθοδολογία υπολογισμού της χωρητικότητας της γραμμής. Επιπλέον, για την ποσοτικοποίηση της επιρροής των προαναφερθέντων συστημάτων στη χωρητικότητα της γραμμής έγινε χρήση το μοντέλου χρόνου κατάληψης τμήματος αποκλεισμού. Για την σύγκριση αυτής της επιρροής έγινε αναλυτικός υπολογισμούς της ελέχιστης χρονοαπόστασης ανά σύστημα στα πλαίσια εφαρμογής.
The aim of the present diploma thesis is to determine the influence of automatic train control systems on line capacity. For this purpose, the equipment and the logic of operation of the PZB, LZB and ETCS systems were analyzed, as well as the definition and the method of calculation of line capacity. In addition, in order to quantify the influence of the above systems on line capacity, the blocking-time model has been used. For the comparison of this influence, an analytical calculation of the minimum headway for each system has been made.