Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της εγγραφής των
σιδηροδρομικών οχημάτων σε οριζοντιογραφικές καμπύλες που δεν υπερβαίνουν τα 400 m
(R≤400 m). Για τον σκοπό αυτό εξετάστηκαν σιδηροδρομικά οχήματα με διαφορετικά
τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως μήκος μεταξονίου, απόσταση ομφαλών φορείων και αριθμός
τροχοφόρων αξόνων στο φορείο. Ταυτόχρονα, έγινε υπολογισμός της γωνίας πρόσπτωσης
των τροχών επί της εσωτερικής παρειάς των σιδηροτροχιών, καθώς και των απαιτούμενων
διαπλατύνσεων, ώστε να επιτυγχάνεται η εγγραφή των φορείων. Επίσης, υπολογίζονται οι
κατευθυντήριες δυνάμεις και οι δυνάμεις καθοδήγησης που αναπτύσσονται κατά την
κύλιση των οχημάτων.
Για την εγγραφή των φορείων στην καμπύλη χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος Vogel και για την
εκτίμηση των δυνάμεων η μέθοδος ελαχίστου του Heumann. Τα σιδηροδρομικά οχήματα
που χρησιμοποιήθηκαν στη διερεύνηση ανήκουν στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος
(ΟΣΕ) και κινούνται στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
The scope of this thesis is the research of the behavior of railway bogies when travelling
around a curve in the railroad, with radius of curvature less than 400 m (R≤400 m). For this
purpose railway bogies with variety of technical characteristics, such as wheelbase, distance
between the bogie pivots and number of axles per bogie, were used. Simultaneously the
angle of attack of the wheels on the inner side of the rails is calculated. In order to achieve
the appropriate positioning of bogies, the calculations also include the required widening of
curves. This thesis also refers to the rails’ stress, which results from the forces arising during
the rolling of the used railway vehicles.
The behaviour of the railway bogies when passing a curve was examined with the Vogel’s
method. The forces were estimated by using the minimum Heumann’s method. The railway
vehicles used at the research belong to the Hellenic Railways Organisation (OSE) and travel
through the Greek railway network.