Η παράκτια ζώνη αποτελεί ένα από τα πιο ευμετάβλητα φυσικά συστήματα καθώς αποσταθεροποιητικές δυνάμεις και μηχανισμοί βρίσκονται σε δυναμική ισορροπία μεταξύ τους. Οι διαδικασίες στερεομεταφοράς παρουσιάζουν τεράστιο ενδιαφέρον καθώς σχετίζονται με την εξέλιξη της ακτογραμμής. Από φυσικής πλευράς, οι μηχανισμοί αυτοί συνδέονται κυρίως με την κυματική δράση και τα παράκτια ρεύματα.
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνηθεί κατά πόσο η γεωμετρία της μαρίνας μπορεί να επηρεάσει τη στερεομεταφορά στην είσοδό της. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιούνται πέντε διατάξεις μαρίνων και δύο κυματικά σενάρια. Επίσης, σε δεύτερο επίπεδο, εξετάζονται προτάσεις βελτίωσης των προσαμμώσεων για τις προαναφερθείσες διατάξεις με κατασκευή συστοιχίας πασσάλων, τοιχώματος εκτροπής ρεύματος και προβόλου για να διερευνηθεί κατά πόσο οι παρεμβάσεις αυτές δύνανται να μειώσουν τις προσαμμώσεις στην είσοδο της μαρίνας.
The coastal zone is one of the more vulnerable natural systems as destabilizing forces and mechanisms are in a dynamic balance between them. The sediment transport processes are related to the evolution of the coastline. From a physical perspective, these mechanisms are mainly related with the wave action and coastal currents.
The subject of this thesis is to investigate whether the geometry of the marina can affect sediment transport in the entrance. For this purpose, five marina figures and two wave scenarios are used. Aditionally, proposals to improve siltation are designed (pile array, current deflecting wall and grοyne).