Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την παραμετρική ανάλυση βαρέος τύπου οχημάτων με στρόβιλο-υπερπληρωμένο κινητήρα Diesel συγκριτικά με διάφορα χαρακτηριστικά (μάζα οχήματος, μετωπική επιφάνεια, τραχύτητα οδοστρώματος, κιβώτιο ταχυτήτων) τόσο σε ζητήματα απόκρισης όσο σε θέματα εκπομπών καυσαερίων, με τη χρήση του υπολογιστικού πακέτου GT-Power (Gamma Technologies, Inc.). Συγκεκριμένα, οι εξεταζόμενες εκπομπές είναι τα οξείδια του αζώτου (NOx), η αιθάλη (soot) και το διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Η διαδικασία μελέτης της απόκρισης και της εκτίμησης των εκπομπών γίνεται κατά τη διάρκεια του Κύκλου Πόλης Δυναμόμετρου Πλαισίου UDDS (Urban Dynamometer Driving Schedule), ο οποίος χρησιμοποιείται για βαρέος τύπου οχήματα στις Η.Π.Α.
This diploma thesis deals with the parametric analysis of heavy-duty vehicles with turbocharged Diesel engine in comparison with different characteristics (i.e. mass vehicle, frontal area, road roughness, gearbox) regarding response’s aspects as well as emissions issues using the GT-Power software (Gamma Technologies, Inc.). The studied exhaust emissions are nitrogen oxides (NOx), soot and carbon dioxide (CO2). In this work, a vehicles’ performance and emissions simulation is performed during the Urban Dynamometer Driving Schedule (UDDS), which is used for heavy-duty vehicles in the USA.