Τα τελευταία χρόνια και κυρίως από τα μέσα της δεκαετίας του 90 και μετά παρατηρείται σε πολλές χώρες μια μεγάλη αύξηση τόσο των οδηγών μοτοσυκλέτας όσο και των ατυχημάτων στις οποίες αυτές εμπλέκονται. Αυτό το φαινόμενο έχει οδηγήσει τους αναλυτές της οδικής ασφάλειας στο να αναπτύξουν κατευθυντήριες οδηγίες και μέτρα τα οποία θα προστατεύουν τους οδηγούς από πιθανά ατυχήματα και θα μειώνουν τις επιπτώσεις τους στους αναβάτες. Πρόσφατες σχετικές έρευνες υποδεικνύουν ότι πρέπει να προσδιοριστεί τόσο το οδηγικό προφίλ όσο και ή χρονική στιγμή κατά την οποία ο μοτοσυκλετιστής μεταβάλλει τη συμπεριφορά του από φυσιολογική σε ακραία και αντίστροφα.
Η παρούσα διπλωματική εστιάζει αφενός στον εντοπισμό των μεταβλητών που είναι σημαντικές για τον προσδιορισμό του οδηγικού προφίλ ενός μόνο οδηγού και αφετέρου στον εντοπισμό των στιγμών που αλλάζει η συμπεριφορά του αναβάτη από φυσιολογική σε ακραία. Υπολογίζεται επίσης το πλήθος και η χρονική διάρκεια στις οποίες εμφανίζονται οι μεταβολές αυτές.
Recently, and particularly since the mid 90s, a significant increase in the number of Powered-Two-Wheeler (PTW) drivers as well as motorcycle accidents, in which these riders are involved, has been observed in many countries. This phenomenon has shifted traffic safety research to developing guidelines and measures to reduce the number of motorcycle accidents and their consequences. Current relevant research suggests that their driving profile should be identified and the time when a PTW driver changes his/her behavior from regular to irregular and vice versa should be detected. The present thesis focuses on detecting the variables which are significant to determine the PTW driving profile of one driver and on identifying the cut-off point in the riders’ behaviour that distinguishes regular from irregular driving. Differences in PTW diving between inside and outside urban areas as well as daylight and night are also thoroughly analyzed. Finally the number of incidents and their time length are also valuated and discussed.