HEAL DSpace

Browsing Διαλέξεις by Issue Date

DSpace/Manakin Repository

Browsing Διαλέξεις by Issue Date

Sort by: Order: Results:

  • Πετροπούλου, Μυρσίνη; Μπουντουβά, Ιωάννα; Petropoulou, Myrsini; Bountouva, Ioanna (2012-09-06)
    Η παρούσα εργασία εξετάζει το όριο στο έργο του Εσθονού αρχιτέκτονα Louis Kahn. Συγκεκριμένα, μελετούμε πώς στο έργο του το όριο αποκτά όγκο, αναπτύσσεται στις τρεις διαστάσεις, γίνεται χώρος. Για την κατανόηση του ορίου ...
  • Μαραβέλια, Ευγενία; Maravelia, Eugenia (2012-09-10)
    Στην παρούσα ερευνητική εργασία θα γίνει μια προσπάθεια ανάδειξης της στενής σχέσης μεταξύ της διαδικασίας παραγωγής του χώρου και των χαρακτηριστικών της κοινωνίας που τον παράγει μέσα από την εξέταση της περίπτωσης της ...
  • Πυλιώτης, Κωνσταντίνος; Pyliotis, Konstantinos (2012-09-15)
    Η τοξικοεξάρτηση είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας, ωστόσο έχει τις ρίζες του πολύ βαθιά μέσα στο χρόνο. Από τα πανάρχαια χρόνια, (σε κάθε κοινωνία και σε κάθε πολιτισμό) , οι άνθρωποι συνήθιζαν να κάνουν ...
  • Πατεράκη, Μαρία Ελένη; Pateraki, Maria Eleni (2012-09-15)
    Στη διάλεξη διερευνάται η αποτύπωση της αστικής συνθήκης της Αθήνας μέσα στο έργο του Μάνου Χατζιδάκι. Παρουσιάζονται τρία παραδείγματα, με αναφορά σε διαφορετικές κοινωνικές συνθήκες και στην αντίστοιχη χωρική γείωση, σε ...
  • Τσουκιά, Ελεάνα; Tsoukia, Eleana (2012-09-15)
    Η «τακτική» και το «μαστόρεμα (bricolage)» αποτελούν μεθοδολογικά εργαλεία που λειτουργούν εντός ενός υπάρχοντος συστήματος, το οποίο όμως έρχονται να μεταλλάξουν με δημιουργικό τρόπο, ώστε να επιτύχουν έναν νέο σκοπό. ...
  • Αλεξιάδη, Σεβαστή; Alexiadi, Sevasti; Πρατικάκη, Μαρία; Pratikaki, Maria (2012-09-15)
    Στην εργασία αυτή κάνουμε μία ανασκόπηση στην εξέλιξη της πόλης-λιμένα. Μελετάμε τη σχέση των δύο αυτών μερών, σχέση εξάρτησης που αναπτύσσεται από πολύ νωρίς, και επηρεάζει ολόκληρη τη μετέπειτα εξέλιξή τους. Ασχολούμαστε ...
  • Βενιζέλος, Δημήτρης; Venizelos, Dimitris (2012-09-15)
    Ένα μεγάλο τμήμα των φυσικών μορφών είναι έμβιοι οργανισμοί. Δημιουργούνται δηλαδή μέσα από το φαινόμενο της ζωής. Αυτοί οι έμβιοι οργανισμοί είναι υψηλής απόδοσης και συνεχώς βελτιούμενες επιλύσεις «αρχιτεκτονικών» ...
  • Γιαννουλάτου-Δεστούνη, Αγγέλικα; Giannoulatou-Destouni, Angelica; Ντετσάβες-Πόγκα, Μικέλα; De Tchaves-Poga, Mikela (2012-09-15)
    και το πώς αυτό εφαρμόζεται τελικά στην πράξη από τους αρμόδιους φορείς. Εργαλείο για τη μελέτη αυτή αποτελούν ορισμένες πλατείες του Ιστορικού Κέντρου, ως εννοιολογικά και γεωγραφικά προσδιορισμένες εκφράσεις του ευρύτατου, ...
  • Αναστασιάδου, Ζωή; Anastassiadou, Zoe (2012-09-15)
    «Το παιδί πρέπει να ανατρέφεται ορισμένες ώρες σε δικιά του κοινωνία», γράφει ο Κυπριανός Μπίρης στο βιβλίο του ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ. Διαπίστωση σοφή, μια που το παιδί έχει δικούς του νόμους και δικές του ανάγκες μα και γιατί ...
  • Σερίφη, Χριστίνα; Serifi, Christina (2012-09-15)
    Η παρούσα διάλεξη θα ασχοληθεί, αρχικά, με την ιδέα του θραύσματος στην αρχιτεκτονική των Aldo Rossi και Giorgio Grassi και την επιρροή τους από το έργο του Giorgio de Chirico, για να ισχυριστεί στη συνέχεια τις διαφορετικές ...
  • Γλαντζή, Άννα; Glantzi, Anna; Ράμφου, Βασιλική; Ramfou, Vasiliki (2012-09-15)
    Στόχος της διάλεξής μας είναι η μελέτη της έννοιας και της μορφής των αστικών χώρων πρασίνου καθώς και μία προσπάθεια συσχετισμού τους με την αρχή της βιωσιμότητας. Αρχικά, επιδιώκουμε την προσέγγιση της έννοιας του ...
  • Κουτσόγεωργα, Γεωργία; Koutsogeorga, Georgia (2012-09-15)
    Η διάλεξη επικεντρώνεται στα δύο μουσεία σύγχρονης τέχνης του ιαπωνικού γραφείου SANAA, το ένα στην Καναζάουα και το άλλο στη Νέα Υόρκη. Αναλύει τις συνθετικές λύσεις των αρχιτεκτόνων και τις ερμηνεύει μέσα στο γενικότερο ...
  • Τσομπάνη, Θεοδώρα; Tsompani, Theodora (2012-09-15)
    Ο χορός και η αρχιτεκτονική είναι δύο επιστημονικά κι εκφραστικά πεδία που μελετούν και εκλογικεύουν την κίνηση του ανθρώπου στο χώρο. Αναπτύσσονται σε διαφορετικά επίπεδα , με διαφορετικά μέσα και οπτικές, κι έχουν ως ...
  • Λύτη, Ελένη; Lyti, Eleni (2012-09-15)
    Η Δ.Ε.Η, από την ίδρυσή της μέχρι και τις πιο πρόσφατες δεκαετίες, δημιούργησε οικισμούς πλησίον των φραγμάτων και των ορυχείων του λιγνίτη για την προσέλκυση εργατικού δυναμικού. Τέτοιου είδους εργατικοί οικισμοί υπάρχουν ...
  • Αμπανάβος, Σπυρίδων; Ampanavos, Spyridon; Χιντ, Εγκέ; Chint, Ege (2012-09-15)
    Το μοντάζ δεν είναι μια διαδικασία που περιορίζεται στον τεχνικό της χαρακτήρα, αντίθετα είναι μία μέθοδος. Μία μέθοδος που χρησιμοποιείται προκειμένου να δομηθεί το κινηματογραφικό έργο, καθορίζοντας αυτή την τελική του ...
  • Βαρδάκη, Μελπομένη; Vardaki, Melpomeni (2012-09-15)
    Κατά το 13ο αιώνα η Γαληνοτάτη Δημοκρατία της Βενετίας αποτελούσε την κατεξοχήν ηγεμονική εμπορική δύναμη της Μεσογείου. Η επεκτατική πολιτική που ασκούσε η Βενετία εκείνη την περίοδο δεν αποσκοπούσε στην εδαφική της ...
  • Χατζηκουτούλη, Βασιλική; Chatzikoutouli, Vasiliki (2012-09-15)
    Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η διατύπωση ενός ευρύτερου προβληματισμού για θέματα που αφορούν στην κατασκευή κτιρίων στέγασης μουσικών εκδηλώσεων, μέσω της παραδειγματικής παρουσίασης αιθουσών συναυλιών του Renzo ...
  • Μπούρου, Καρολίνα-Καλλιόπη; Μερκούρης, Αλέξανδρος; Merkouris, Alexandros; Bourou, Carolina-Kalliopi (2012-09-15)
    Στην εργασία αυτή γίνεται μία προσπάθεια να αποτυπωθούν παγκόσμιες τάσεις αστικού σχεδιασμού στον αστικό ιστό της Αθήνας. Αρχικά, γίνεται μια προσπάθεια να κατανοήσουμε τους τρόπους με του οποίους τα παγκόσμια και τοπικά ...
  • Γρηγορίου, Δήμητρα; Grigoriou, Dimitra; Παρασκευοπούλου, Ασημίνα; Paraskevopoulou, Asimina (2012-09-15)
    Σκέψεις, προβληματισμοί και ερωτήματα σχετικά με τη θέση που κατέχει ο δημόσιος χώρος στην καθημερινότητά μας ήταν η αφορμή για να ασχοληθούμε με αυτό το αντικείμενο. Η εικόνα του δημόσιου χώρου και ο ρόλος του στη ζωή των ...
  • Πετρακάκη, Ευαγγελία; Petrakaki, Evangelia (2012-09-15)
    Στο στόχαστρο μπαίνει το Κυνήγι του Θησαυρού στο Ρέθυμνο. Με βάση το παιδικό παιχνίδι ‘κυνήγι του χαμένου θησαυρού’, έχει στοιχεία που όμως ανάγονται σε επίπεδο πόλης, σε εύρος και περιεχόμενο. Το πιο κύριο, οι γρίφοι ...